• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plastglas till Orient Ray?

Hmpson

Cartier
Har en Orient Ray som jag (tror jag) dängde i dörrposten så att glasen chippades. Det ser inte det minsta vattentätt ut så det behöver nog bytas. Funderade över om det går att sätta dit ett plastglas (plexi?) istället. Det är min beater så det kvittar om det blir repigt och jävligt, bara man kan misshandla den utan att behöva byta glas hela tiden.

1) Någon som har tips på om det går att göra och var man får tag på glas? Eller tips på motsvarande originalglas för den delen.
2) Någon vänlig själ som kan hjälpa en broder i nöd och som äger glaspress och kunnande för att få bort gamla glaset och dit nya? Jag skulle bli otroligt tacksam!

Tack på förhand!
 

Minuteman

Rolex
Om du tar reda på storleken på glaset (jag tror det är 32,0 mm) så kan du antagligen ganska lätt hitta ett i plexiglas dom passar. Bör finnas några olika på t.ex Cousins som skulle fungera.
Dock vet jag inte hur det blir med vattentätheten om man sätter i ett plexi. Kanske blir svårt att få det att täta?
Annars kan du säkert finns passande glasglas på Cousins, eller kanske ett safir med AR hos yobokies.
 
Topp