• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plats att göra upp klockaffär på Kungsholmen?

BCKSTRM

Rolex
Har ni några tips på ställe? Vi ska ses på morgonen så bankkontor är väl uteslutet, men typ något välbesökt och upplyst café eller annan vettig plats?

Det är ingen superdyr klocka men köparen är från blocket så vill iakta viss försiktighet ;)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Svårt det där, det kan ju inge lite falsk trygghet då det är lätt att följa efter någon efteråt oavsett hur man gör. Men ett Hotell, Amaranten t.ex.?
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Kronobergsparken mellan polishuset och tingsrätten, lagom mycket folk, och stor tillgång på polis :)
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Köpte en Super Professional av en kille, sågs på ett café nere i gallerian där mittemot Ica, funkade bra
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Om du ska sälja en dyr klocka så gör du klart från början att det är banköverföring/Swish som gäller på plats, inga kontanter.

Sen ses ni vid en given tid på en allmän plats där det finns kameraövervakning - McDonalds som nämndes tidigare är ett bra exempel, alternativt ett fik eller liknande där det helt enkelt finns folk som kan hjälpa en/avskräcka en ev. rånsituation.

Meddela även åtminstone en person som du känner vem du skall träffa, vart ni skall träffas och vilken tid - så att det alltid finns fler än du som vet om din affär så att säga - om något skulle gå snett finns det alltid någon mer som polisen/försäkringsbolaget kan tala med som kände till att du var på väg att göra en affär.

Sen är det sunt förnuft.. Ha en bra mailkonversation först, utbyt uppgifter såsom namn, adress (och kolla upp det via Ratsit.se så allt verkar reko), samt googla på personens namn ordentligt så du inte hittar något fuffens.

Själv lever jag inte alltid som jag lär - jag har gjort skumma affärer sent på kvällen där jag haft mycket kontanter med mig eller vice versa, men det är inget att rekommendera om man inte har en bra backupplan :D
 
Har gjort upp en del affärer på Espresso House bredvid Burger King på vasagatan, lungt och inte så mycket konstigt folk omkring...
 

don.h

Cartier
Eftersom du redan har fått bra svar så tänkte jag kontra med ett till alternativ. Byt ut mötestiden till efter lunch och möts upp på theodoras. Låt säga att det är en klocka i 35tkr klassen så kan du efter genomförd affär spendera pengarna på palts och på så viss slippa risken att bli av med dem. Ölen på theodoras kostar 26kr om jag inte minns helt fel. Erkänn, att köpa in 1346 bärs skulle få dig att kunna bocka av en punkt på bucketlistan samt ge dig en riktigt bra story å fylla utan dess like. Think about it!
 

BCKSTRM

Rolex
Tack igen alla!
Plats med tillgång till personer och vakter är bestämd vid utsatt tid och jag har klargjort att Swish gäller ;)
Klockan går dock "bara" lös på 24k så jag tror det räcker säkerhetsmässigt. Jag har även berättat om tid och plats för några andra personer.

Nu hoppas vi bara att han vill ha klockan också :)
 

tissoter

Audemars
Om du ska sälja en dyr klocka så gör du klart från början att det är banköverföring/Swish som gäller på plats, inga kontanter.

Sen ses ni vid en given tid på en allmän plats där det finns kameraövervakning - McDonalds som nämndes tidigare är ett bra exempel, alternativt ett fik eller liknande där det helt enkelt finns folk som kan hjälpa en/avskräcka en ev. rånsituation.

Meddela även åtminstone en person som du känner vem du skall träffa, vart ni skall träffas och vilken tid - så att det alltid finns fler än du som vet om din affär så att säga - om något skulle gå snett finns det alltid någon mer som polisen/försäkringsbolaget kan tala med som kände till att du var på väg att göra en affär.

Sen är det sunt förnuft.. Ha en bra mailkonversation först, utbyt uppgifter såsom namn, adress (och kolla upp det via Ratsit.se så allt verkar reko), samt googla på personens namn ordentligt så du inte hittar något fuffens.

Själv lever jag inte alltid som jag lär - jag har gjort skumma affärer sent på kvällen där jag haft mycket kontanter med mig eller vice versa, men det är inget att rekommendera om man inte har en bra backupplan :D

Cash is king, vapen kan vara en backup-plan? haha, skämt o sido. Parebellum har bra tips!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Västermalmsgallerian eller något fik på hantverkargatan funkar också. Ligger ett bra fik precis vid rådhusets tunnelbana om du går från polishuset och neröver.
 

ScubaKing

Audemars
Tack igen alla!
Plats med tillgång till personer och vakter är bestämd vid utsatt tid och jag har klargjort att Swish gäller ;)
Klockan går dock "bara" lös på 24k så jag tror det räcker säkerhetsmässigt. Jag har även berättat om tid och plats för några andra personer.

Nu hoppas vi bara att han vill ha klockan också :)


Uppdatera hur det gick :)
 

Turbotom

Omega
Måste passa på att fråga er som förespråkar att göra affärer på en bank. Sätter ni er i väntrummet och dealar? Hyr ett mötesrum? Och vad är syftet med att träffas på just en bank? Mvh Trög
 
Topp