• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plopp på högern.

Tjenare gott folk!

Har en fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med..
Jag är extremt vänsterhänt. Extremt. :D
Skulle vänsterarmen lossna så är det bättre ni slår ihjäl mig direkt!

Av ovan nämnda orsak kör jag klockan på höger arm. No big deal, det funkar kanon för min del.

Men, nu har jag gått och spanat på en ploprof, eller åtminstone något i den stilen.
Med tanke på boettens utformning är jag lite skeptisk till att den kommer sitta bra på armen. Kommer kronskyddet gräva sig in i handryggen direkt eller!?

Jag har inte nån direkt möjlighet att klämma på nån heller, jag bor nämligen långt ifrån allt..!

Så skulle ni som har en plopp hemma kunna testa, ta en bild och ge era kommentarer i tråden?

Trevlig kväll
Sunken
 

plattfot

Rolex
Tjenare gott folk!

Har en fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med..
Jag är extremt vänsterhänt. Extremt. :D
Skulle vänsterarmen lossna så är det bättre ni slår ihjäl mig direkt!

Av ovan nämnda orsak kör jag klockan på höger arm. No big deal, det funkar kanon för min del.

Men, nu har jag gått och spanat på en ploprof, eller åtminstone något i den stilen.
Med tanke på boettens utformning är jag lite skeptisk till att den kommer sitta bra på armen. Kommer kronskyddet gräva sig in i handryggen direkt eller!?

Jag har inte nån direkt möjlighet att klämma på nån heller, jag bor nämligen långt ifrån allt..!

Så skulle ni som har en plopp hemma kunna testa, ta en bild och ge era kommentarer i tråden?

Trevlig kväll
Sunken


Är det 600m-vintagemodellen du tänker på så finns det ju exemplar som har kronan på andra sidan. Troligen inget som Omega själva levererat och knappast ok med puristerna, men.... det finns.

Edit: menar inte att den är fake, utan bara att någon monterat tavlan 180 grader "fel" och troligen bytt datumhjul.

scrolla ner en bit
http://www.omega-addict.com/reviews/seamaster/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hehe. Jag har faktiskt haft en elev som har fått diagnosen "extremt vänsterhänt". :D
Så länge man inte köper en klocka med skruvade kronografskruvar så är det nog lugnt.
 
Har en Ploprof 600 och även en LM7:a och kör båda på högerarmen. Båda funkar bra. Har upplevt visst skav på Ploprof då den suttit på ett väldigt mjukt silikongummi samt på den sladdriga originallänken. Inga problem med mesh eller Isofrane. Detta är iofs kanske rätt personligt, beroende på handledsform, hur hård man är (jag är ungefär lika hård som Chuck Norris som referens...) etc.
Jag skulle inte slänga in handduken på projektet om jag var du.

Och LM7:an då, ja den har det aldrig varit några problem med.

7008022147_3be4e3de42_b.jpg


5984210730_58945b7f40_b.jpg
 

Apansson

Torpare
Har en Ploprof 600 och även en LM7:a och kör båda på högerarmen. Båda funkar bra. Har upplevt visst skav på Ploprof då den suttit på ett väldigt mjukt silikongummi samt på den sladdriga originallänken. Inga problem med mesh eller Isofrane. Detta är iofs kanske rätt personligt, beroende på handledsform, hur hård man är (jag är ungefär lika hård som Chuck Norris som referens...) etc.
Jag skulle inte slänga in handduken på projektet om jag var du.

Och LM7:an då, ja den har det aldrig varit några problem med.

7008022147_3be4e3de42_b.jpg


5984210730_58945b7f40_b.jpg

Ploppen är ju snygg, man önskar att man var karl nog för att kunna bära upp den.
 
Ser lovande ut än så länge då!
Modellen som sådan är ju stenhård, och jag har sett den upp och nervända varianten också..

Inga fler bidrag?
 

Patrik J

Rolex
Är också extremt vänsterhänt. Funkar väl sådär har jag tyckt. Har haft länken ganska tajt för att slippa skavet. Och för tajt länk kan ju vara obekvämt i sig. Nu är den på väg bort och jag tror knappast att jag kommer att köpa någon igen. Men en grymt cool klocka är det. :D
3iMtMz2.jpg
 

Mr.Chang

Audemars
Har precis provad på höger och jag skulle nog inte rekommendera det,känns ganska så obehagligt.Eller så är jag ovan att ha klocka på högerarmen.
Har du vägarna förbi Göteborg så kan du klämma på min.
Sorry för en taskig bild.
image.jpg
 
Tack för all input! Ska åka förbi Engströms i Jönköping nån dag och se om dom fortfarande har modellen inne... Inte troligt, men försöka går ju :)

Det är ju just kronskydden som är den stora frågan egentligen.. Gillar inte att ha det för tajt, men då är risken istället att den glider ner på handen och skaver fan.

Lika ovant som det känns för er att ha klockan på höger känns det för mig att ha den på vänster! Skulle bli tokig! :D
 

mega

Rolex
Är det skaderisken du är orolig för Sundström ?
Jag är väl ungefär 80% vänsterhänt om man nu kan definiera det så... Har alltid klocka på vänstern och det funkar bra...

Ser man på just denna klocka så skulle jag nog inte orka bära den på den svagaste (höger) armen :)
 
Topp