• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ploppen har fått nya kläder...Både metall och läder..:-)

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha! Var faan får man allt ifrån? Börjar få Julrimskänslor av all snö kanske:)
Var ju kvick som tusan när Jockinho la ut en Armida länk till försäljning för ngn vecka sedan. Tyckte de bilder man googlade fram på combon med PloProfen var rätt cool så jag såg fram emot att testa.
2121747A-2A71-42C8-8974-08FABAAEA734_zpselzgptu5.jpg

Blev lite besviken när jag upptäckte att det inte passar för fem öre:-( antingen har de filat till länken eller så är det replikaploppar man ser på bilderna, de kanske har lite andra mått vid "bandhornen".
Jaja... Man får aldrig vara riktigt glad. Ni som missade denna när Jocke sålde kan ju höra av er till mig!!

Nu behövde jag inte deppa allt för länge för igår kväll kom ett mail från Anders (AW straps) om att ett nytt läder till Ploppen var klart!!:) Vrooooom lät det när jag for in till stan och hämtade strapen på lunchen idag..
9DBED94D-F3EA-4965-8742-58163D46CD94_zpskknnfhuh.jpg

Ser ni kepan som skymtar i ena hörnet? Det är ett måste med kepa när man passerat 50, bara så ni vet..

Ända sedan jag fick hem PloProfen så har jag kikat på alternativ till de iofs kanonfina orginalbanden. Meshet är och förblir Kung men jag är ju för mångfald på alla sätt och gummibanden är för mig sommar...
Kontaktade därför Anders då jag ville ha ett Strap där jag kunde använda den geniala orginal claspen..
Efter lite klurande så fick han till en design och funktion som vi båda gillade och han fick till det bra!
1FEE76E7-334C-4067-A990-211A9AB008FE_zps8uaah8ac.jpg


Nu blir det en jävla massa bilder på dykare på läder så ni som får ögoninflamation av detta bör klicka bort tråden i detta nu. Ni andra, njut! Det gör jag :) Tack som fan Anders!
E59CC423-F291-49F8-92C1-C8245E5AF394_zpsdxwbje8e.jpg

32696749-F533-4219-98C0-2C3078BA1D02_zps9fi2llcj.jpg

9B5BB2F7-6417-4F7D-A7A2-8ED00DD4C5AF_zpstabrlgn3.jpg

A9431BB8-EF9C-4976-B2DB-372BC35CB026_zpst7rafcj4.jpg

Paneraien blev SKITSUR över att åka av armen efter bara en halv dag! Det blir inte lätt att få ner den jäveln i lådan ikväll... Tack för titten!
431B0A22-2C70-498B-B923-86304DE7E3FA_zpsngbele8u.jpg
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Tycker den passar riktigt bra i läder. Personlig tycker jag att i 9 fall av 10 så är läder rätt val.
 
Blev jäkligt snyggt på läder. Synd att länken inte funkade, men ska ploppen sitta på nån sorts metall så är det väl ändå shark mesh!? ;)
 

Mattan

Panerai
Snyggt, läder och dykare är en ypperlig kombo!! Dessutom funkar det väl praktiskt också(i vattnet alltså) så länge som det inte är stoppning i bandet. Det där ser ju ut som rent läder så då borde du väl kunna bada med den också!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Blev ju kalas med lädret, coolt med claspen!
PM:a som sagt dina kontouppgifter så för jag över pengarna igen om ingen kniper den av dig, annars gå igång med filen (fast länken är ju iof rätt fin så kanske lite synd,) men kombon är nog inte helt fel :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev ju kalas med lädret, coolt med claspen!
PM:a som sagt dina kontouppgifter så för jag över pengarna igen om ingen kniper den av dig, annars gå igång med filen (fast länken är ju iof rätt fin så kanske lite synd,) men kombon är nog inte helt fel :)
Tack! Återkommer om det inte är någon som kniper den, tänkte lägga ut en annons också.
Vill inte sabba länken, den är ju kanon både vad gäller skick och kvalitet så det tycker jag är synd.
Ciao.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack! Återkommer om det inte är någon som kniper den, tänkte lägga ut en annons också.
Vill inte sabba länken, den är ju kanon både vad gäller skick och kvalitet så det tycker jag är synd.
Ciao.


Det var snällt av dig min vän :) Jo länken är ju grym och borde passa artego etc. med eller perfekt på en armida A1 (som den ska vara till) men annars bara höra av dig.
 
Topp