• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ploppen i nya kläder...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ni som får ögoninflamation av dykare på läder bör klicka bort denna tråd på stubben...
Av skäl som inte kan avslöjas i detta nu är jag tvungen att ha Ploppen på ngt annat än mesh eller gummi några dagar. Som tur är har man ju lite 24mm band liggande :)
Hittade ett svart AW Strap med orange söm som Anders tillverkade till min orangetavlade Artego 300m för ungefär 35 år sedan... Det känns så i alla fall..
Själv tycker jag inte det sticker så farligt i ögonen av dykare på läder så here it comes..
B0D23D62-1D65-4F65-B127-015A706642AF_zpsxeotoplc.jpg

ED80F3D8-8675-4F39-94F7-C8AECEDD166D_zpsd2dfaexe.jpg

9F4239B0-3407-43C1-A2FB-5E91867FA77C_zpsqp3tu6fa.jpg


Å så en bild på hela härligheten..
DE205D5A-1693-4F0E-9CE6-1D33D6485F2A_zpszdb5hjvx.jpg


Hoppas ni inte sätter förmiddagskaffet i fel strupe nu bara.
Tjingeling,
 

JCE

Cartier
Snyggt och så kan man ju plocka bord lädret alla 360 dgr om året man dyker......absolut inget fel på dykare+läder i mitt tycke. Det skall vara snyggt och bekvämt;)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Cool klump & förvånansvärt snygg på läder.

Som nämnts norr upp i tråden, så är det snyggt med kontrastsöm, tycker jag. (inom "lagom" gränser...)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Passar och passar, jag personligen hävdar att ploppen skall bäras på antingen mesh eller orange gummi. Men det är ju bara jag.. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Passar och passar, jag personligen hävdar att ploppen skall bäras på antingen mesh eller orange gummi. Men det är ju bara jag.. :)
Jag förstår vad du menar.. Men du som flippar klockor som en annan byter strumpor borde förstå att ombyte förnöjer..:)
Mesh är och förblir "gold standard" när det gäller Plopp.. Det orange gummit är ju svårslaget en solig sommardag. Men nu.. Mitt i vintern?! Näe, jag gillar inte gummi på vintern. På armen alltså...;-)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Näää fan, orange gummi/isofrane alt. mesh är det som gäller. Det vet du också, innerst inne..
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag och TomasBc som tidigare ägare av just den klockan vet vad vi pratar om.

Ta bort det där lädret! Ser ju helt värdelöst ut. Ska du variera får du sätta på gummi!

:)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Näää fan, orange gummi/isofrane alt. mesh är det som gäller. Det vet du också, innerst inne..
Jo men det är ju ngn tunn jävel som kapat båda gummibanden så de klämmer som faan ju!!:-D

Nää då så illa är det inte, men som jag skrev innan. Ombyte förnöjer och MAN/JAG KAN/SKA INTE HA GUMMI PÅ VINTERN.. De monteras på när sommarn kommer, hur ska man annars veta??!!
Och det blir långtråkigt med Mesh även om det är snyggt;-)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Jo men det är ju ngn tunn jävel som kapat båda gummibanden så de klämmer som faan ju!!:-D


hahahha oops.. Trodde ju att det skulle vara en keeper, därav kapet.. :angel:

Såklart, omväxling förnöjer. Men det blir inte 100% i mina ögon. Men du kör din grej, vilket är helt ok! Rock on :)
 
Topp