• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pluswatch i Italien, Rom - Sverige 24timmar...

Robbie

Omega
Vill bara skriva en liten snabb recension om Pluswatch i italien då det kan vara till stor hjälp för andra som är på jakt efter sin drömklocka.
Har länge kikat efter en Hublot Classic Fusion, ref: 542.NX.1171.RX.
Har tittat fram och tillbaka på Chrono24.
I alla fall, en dök upp ifrån Pluswatch i Italien. En italiensk urmakare med över 600 trusted checkouts...
Fastän antal trusted checkouts och positiva omdömen på forum så får man en stor klump i magen när man gör en banköverföring på x antal euro...
Betalningen bekräftades i måndags 18/1, igår tisdag skickades klockan ifrån Rom och idag vid lunch har jag klockan!!! Sjukt snabb frakt via DHL :)

Alantino på Pluswatch var väldigt trevlig och tillmötesgående och svarade på alla frågor man ställde och oftast svar inom någon timme.
Han skickade även mail till mig när jag hämtat ut klockan och frågade om jag var nöjd och belåten med allt...
Snabb frakt och härlig service ifrån en italiensk seriös säljare/urmakare.

Info om klockan:

Specifikationer
Hublot Classic Fusion
542.NX.1171.RX
42 mm
Bezel Titanium
Repfritt safirglas
Vattentät till 50 meter.

Urverk
HUB 1110
42 timmars power reserve

Armband
Svart gummi

Urtavla
Svart

Klockan är helt ny, och fullset med alla tillbehör. Här kommer lite bilder också :D
IMG_8155.jpg
IMG_8164.jpg
IMG_8160.jpg
 
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det här blir ju lite som en paketöppning så fyll på med lite info om klockan så slipper den låsas. Det finns en forumdel för recensioner och en forumdel för referenser på säljare (bland annat en samlad tråd för c24 handlare)

Grattis iaf till nya klockan! En av få modeller jag gillar från hublot. :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis till nya klockan :)
Pluswatch verkar väldig snabba med svar på frågor o funderingar, haft kontakt o de svarar dygnet runt känns det som, även helg o sent på nätter
 

kbw

Omega
2-Faktor
Trevligt med en lyckad affär! Hur upplever du klockan? Är den storleksmässigt som du tänkt dig (förutsatt att du inte provat den tidigare)?
 

Robbie

Omega
Trevligt med en lyckad affär! Hur upplever du klockan? Är den storleksmässigt som du tänkt dig (förutsatt att du inte provat den tidigare)?
Ja, tack! Jag har aldrig provat den tidigare.. Funderade på 42mm och 45mm. 42mm som jag köpte sitter väldigt skönt! (45mm hade nog blivit lite för stort för mina handleder).
 
Grymt bra information. Har kikat på deras annonser några gånger men tänkt att; nä Italien vågar man nog inte skicka iväg sina pengar till..
Men då vågar man kanske det då.. :)
 

Robbie

Omega
Grattis till en fin klocka!
Köpte du via Chrono eller direkt via deras hemsida?
Tack! :) Jag köpte via chrono24 trusted checkout, kändes väldigt tryggt fastän jag är övertygad om att det inte skulle vara några problem om man betalat till Alantino direkt (och sluppit 2.5% till Chrono24 i trusted checkout avgift)
 

Robbie

Omega
Grymt bra information. Har kikat på deras annonser några gånger men tänkt att; nä Italien vågar man nog inte skicka iväg sina pengar till..
Men då vågar man kanske det då.. :)
Läs på om handlaren innan, jag gjorde en liten research och stod gott om just denna italienska handlaren både här på Klocksnack och andra internationella klockforum... :) Men det är klart man måste vara försiktig och italienarna har ett litet rykte om sig med haha :p
 
Topp