• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pluswatch i Italien, Rom - Sverige 24timmar...

Torsten

Vacheron
2-Faktor
En snygg Hublot ser man ju inte varje dag. Grattis! :)
Får man fråga hur mycket det skilde i procent mellan Pluswatch och svensk AD?
 

Robbie

Omega
Sitter me fingret på köpknappen på en rolex explorer ll därifrån, man kanske vågar köpa.
Vad gick frakten å andra avgifter på ?
KÖP!!! :D Haha. Frakten ligger på 39€ och sen försäkring för varje 1.000€ så kostar klockan exempelvis 4.500€ så blir frakten med försäkring 79€. Och det är de avgifterna. Du slipper ju moms och tull inom EU :)
 

Pollen

Breitling
Sitter och väntar på en ny Tuder black bay black ifrån pluswatch. Hade hoppats att få den till helgen men det ser mörkt ut :( Beställde klockan i tisdags kväll. Men den kommer förhoppningsvis i början på nästa vecka.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Var på väg att klicka hem en Breitling från pluswatch för ett tag sen. Riktigt snabb var han att svara på mail, även kl 9 på kvällen, kändes seriöst och Alantino besvarade alla frågor och var väldigt trevlig. Modellen skulle ta x antal dagar att hämta hem, ändrade mig till longines legend diver istället och då var klockia med studentrabatt lika billiga som billigaste på chrono. Grattis till din hublot cf, sjukt snygg! :)
 

Pollen

Breitling
Äntligen fick jag min klocka :) Tog några dagar innan han skickade iväg klockan (antagligen för DHL hämtar vissa specifika dagar) men annars fungerade allt jättebra, snabba svar vid frågor O.S.V.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Äntligen fick jag min klocka :) Tog några dagar innan han skickade iväg klockan (antagligen för DHL hämtar vissa specifika dagar) men annars fungerade allt jättebra, snabba svar vid frågor O.S.V.
Är mer sannolikt för att det tar några dagar för banköverföringen att landa på hans italienska bankkonto, 2-3 arbetsdagar beroende på när du skickar.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Det var med trusted checkout jag betalade, så där har vi säkert anledningen varför det dröjde några dagar.

Jag har inte riktigt förstått vitsen med trusted checkout, läser man igenom vilkoren är man trots allt ganska oskyddad. Brukar skippa trusted checkout och bara gå efter omdömen alternativt paypal. Man sitter dock och kallsvettas i 3 dagar och undrar för sig själv hir man kunde vara så dum, sen kommer klock och man har sparat ett antal tusen.
 

Pollen

Breitling
Jag har inte riktigt förstått vitsen med trusted checkout, läser man igenom vilkoren är man trots allt ganska oskyddad. Brukar skippa trusted checkout och bara gå efter omdömen alternativt paypal. Man sitter dock och kallsvettas i 3 dagar och undrar för sig själv hir man kunde vara så dum, sen kommer klock och man har sparat ett antal tusen.

Nej det är väl inte 100% säkert men tycker ändå det kändes tryggare. Det var mitt första köp på C24 så ja ville ha både livrem och hängslen :) Men skulle jag köpa ifrån Pluswatch igen så tror jag faktist att jag hade skippat det.
 
Topp