• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PO PO PO - det enda jag tänker på

Apansson

Torpare
9wrk1JS.jpg
Orange, 42, 8500. ;)
 

Knight

Cartier
Vad gäller valet mellan PO och TBB så är jag fortfarande kluven. Gillar verkligen BB:n's utseende och de fakto att den är fortfarande relativt unik. Ett par stycken har en PO på kontoret här vilket kanske är lite trist med ytterligare en.


PO, händerna ner! Du kan ju alltid byta arbetsplats ;)
 

Frosse

Cartier
Jag kan vara ute och cykla men har för mig att de första 2500 (urverk) modellerna av Liquid metal var en begränsad serie och svarta.

Står ZrO2 svagt under texten professional. (Kanske det fortfarande gör).

bezeldial.jpg

Det stämmer att dom släppte en 2500 med det utförandet men inte med 8500 vad jag vet utan endast i blått och titan tror jag.
 

Apansson

Torpare
Noterade denna i köp- och säljavdelningen, och i Stockholm dessutom.

https://klocksnack.se/threads/omega-planet-ocean-nos.20262/

Vad kostar ett stålarmband att köpa löst? Det oranga känns lite väl smurfigt för min del :)

7-8000 tror jag, eller skulle gissa på. Det kostade 1000 dollar jämnt på omegabutiken i New York, där en herre som var där samtidigt som jag köpte ett. Lite högre skatter och generellt lite högre priser här än där, så nånstans runt 8 papp får du nog som sagt pynta om du ska ha ett nytt.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Noterade denna i köp- och säljavdelningen.

https://klocksnack.se/threads/omega-planet-ocean-nos.20262/

Vad kostar ett stålarmband att köpa löst? Det oranga känns lite väl smurfigt för min del :)






Ett stålarmband från AD i Sverige går på 8-9000:-
Från CousinsUK tror jag att man kan få tag i det för halva det priset. Har inte clasp/endlink-nummer på armbandet annars hade jag kollat.

Edit: Kollade precis och det kostar £345, artikelnr X21237

För övrigt så ser PO ut som bäst på MESH! :D
(bild från wus)
14339d1150344492-some-planet-ocean-pics-bracelet-strap-meshpo2aa.jpg
 

Apansson

Torpare
Ah, jag som ändrade i min post till 7-8 efter lite närmre eftertanke. 1589/858 står det på min länk till PO 8500 42mm iaf, om det hjälper.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Ah, jag som ändrade i min post till 7-8 efter lite närmre eftertanke. 1589/858 står det på min länk till PO 8500 42mm iaf, om det hjälper.


Det är en annan länk till nya PO 8500 än vad det var till gamla PO 2500.
Bland annat sitter länkbitarna med skruvar i nya länken och med sprint och krage i gamla länken.
Spännet skiljer sig också.
Det är länknr 1579/951 till den gamla. Omegas artikelnr: 020ST1579951
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
PO är bra skit. Med en liten tår i ögat när jag ändå säljer den. Och besatthet har vi alla här nog upplevt nån gång. Gäller att ha lite is i magen ibland bara.
IMAG1859_1.jpg
IMAG2079_1.jpg
 
Topp