• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pointer Date komplikationen...

watchdreamer

Panerai
Alltså jag måste bara höra vad ni anser om "komplikationen" Pointer Date. själv har jag ALDRIG uppskattat den och ser inte tjusningen i den överhuvudtaget....

Tankar? Är jag fel ute?

Ödmjukast,
Alaker
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
I min mening en av de sämre komplikationerna, den gör tavlan mer plottrig och galet icke-symmetrisk.

Finns säkert exempel där det är snyggt gjort men generellt är det något jag kan leva utan
 

MJ24

Patek
2-Faktor
I starten av mitt klockintresse kolla jag på Oris Pointer Date, men skippade den till förmån för en Omega SMP Chrono, elvis eftersom jag inte kunde komma överens med pointer date.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kan inte minnas att jag sett någon klockmodell där det gett något extra.

Vid en snabb googling så jag iof några som inte var så dumma.
Kan ha med att göra att datumringen sitter innanför "tidsmarkörerna".
/j
lehmann-schramberg-intemporal-zeigerdatum-pointer-date-wrist-watch.jpg
oris-artelier-small-second-pointer-date-automatic-silver-dial-mens-watch-744-7665-4051mb-9.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har haft en oris big crown och jag måste säga att det var en trevlig klocka. En som jag faktiskt saknar och ångrar att jag sålde. Tycker just att komplikationen sticker ut lite. Anser nog att det är snyggare när komplikationen ligger utanför index så att inte klockans visare går över datumindexen.
image.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag gillar det mycket. Särskilt när datumvisaren ser ut som en månskärva och har röd spets. Det finner man ibland på vintage triple dates. Här en bild på en snygg modern.
Longines-L2.673.8.78.3-mater-collection-moonphase-watch_1024x1024.jpg
 
Topp