• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polera bort små enklare repor

God Morgon,

Söker såhär på morgonkvisten efter något medel eller liknande som kan vara användbart för att polera bort mindre små repor från klockor som jag äger. Ej djupa repor utan mindre små. Hört att tandkräm ska vara effektivt?


Tack på förhand!


Med Vänlig Hälsning
Andreas
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Funkar bra på hairlines...
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    180.3 KB · Visningar: 488

McGyver

Rolex
Kör min vanliga rek. - Häxan metallpolish - finns i butiken runt hörnet och funkar på både boett och plexi! ;)

Tänk på att du inte polerar bort repan, du polerar bort materialet runt repan => jobba med hela ytan där repan sitter och använd mothåll så du inte ändrar boettens form!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tänk på att ni förstör de plana ytorna på boetten om ni använder en mjuk slip/polerdyna. Ni kanske inte ser skillnaden första eller andra gången men efter 20år är boett/länk förstörd. Så för vintagenördarnas skull, var ytterst försiktiga och tänk efter före. Inga mjuka slipdon på plana ytor.
 
Hej igen.
Här kommer ett foto på repan det gäller. Var inte tydligt nog och sa att det gäller länken och inte boetten.
En ny Omega Seamaster för övrigt.

Attachment-1.jpeg



Med Vänlig Hälsning
Andreas
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag ser inte hur djup den är, men det ser mer ut som swirl på borstad länk!?... och om så är fallet tar "scotch pad" bort den var bara bestämd med raka drag så att borstningen inte blir u formad, men var inte rädd för detta går att korrigera omedelbart. Har fixat på min länk lite då och då så nu har man fått jobba in tekniken
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vet hur det känns, tänkte precis samma sak när jag repade min första TAG. Fick pris och allt av AD som samtidigt uppmanade mig att komma tillbaka några månader senare.

Insåg efter ett tag att det var lönlöst :D
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Yes den där (swirlen) går att leva med, men nu vill TS ha lite hjälp och det tycker jag han skall få så här i jul tider ;) Nu låter det som jag borstar min länk som en gnu och så är inte fallet bara om jag har lite tråkigt. Klockor är tillför att brukas har aldrig fattat OCD beteende.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hur är det med ultraljudsbad & guldplätering blir det bara stål kvar tro? (Ursäkta om jag är ot)
 
Topp