• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polera omega planet ocean bracelet

mackan_108

Cartier
Hej

För 2 veckor sedan så blev jag lite fundersam hur svårt kan det egentligen vara att polera några länkar och lås som fått lite stryk under åren ;)

Jag satte mig därför framför datorn och leta och leta, fick tag på ett Omega bracelet som hade några tuffa repor, (se bilder)

För att vara första gången blev jag ganska nöjd, jag prövade även att sätta på den på klockan Omega (PO XL)
för att se om jag kände mig nöjd med resultatet.
Jag menar det är ju helheten som avgör ;)

Vad tycker ni?

(ursäkta kvalitén, men hade bara mobilen tillgänglig vid tillfället)


Före
1före.JPG
2föreJPG.JPG
3före.JPG
5före.JPG
7före.JPG

Efter
1efter.JPG
2efter.JPG
3efter.JPG
 

mackan_108

Cartier
Okej, då förstår jag hur du menar, dok tycker jag inte den skiljer sig jätte mycket från min original länk, ( fixar bild i studio senare )
Poker maskin med tillbehör har jag sedan tidigare, men själva länken fick jag tag på billigt, så jag känner mig nöjd :)
 

rogart-63

Patek
Huvudsaken man är nöjd själv :) Tycker det ser skitfint ut . Så länge det inte är så blankt att man kan spegla sig i det är det ok . Svårt att få fram den där perfekta finishen annars .
 

mega

Rolex
Nejmen... nu får jag krypa till korset, jag tänkte på Speedmasterns spänne som är borstad längs med, PO-spännet är ju nästan polerad :banghead:

Ser bra ut! med andra ord! :)

Speedy (bild drån nätet):
speedmaster_clasp1.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du glömde berätta Hur du gick tillväga..!?
Ja, det är väl hela vitsen med detta subforum?
Bra bilder hade ju hjälp också. Generellt tycker jag man ska låta bli att polera dyrare länkar om man inte har stenkoll på vilken kornighet man ska använda. Tycker det ser knas ut, men bilderna är tyvärr inte så bra att man ens kan göra en bedömning.
 
Topp