• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polering 16610lv

Amund

Omega
Jag är spekulant på en 2007 16610lv och enligt säljaren så ska den vara opolerad. Jag har fått några bilder och jag tycker kanterna ser lite rundade ut men tänkte jag skulle fråga den samlade expertisen här på KS ifall ni kan utläsa om den är polerad på bilderna.
Det är en f2f affär men säljaren bor långt bort och jag har ingen lust att åka så långt utan att ha lite på fötterna :)

Tacksam för er input!

IMG_5494.JPG

IMG_5491.JPG

IMG_5496.JPG
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Svårt att säga om den är polerad eller inte med de där bilderna. Jag tycker den verkar ha sina rätta former om den nu blivit polerad
 

JohnDoe

Rolex
Fråga säljaren om den är servad. Är den inte servad är den sannolikt inte polerad eftersom det är en 07. Inte så många som lägger ut 6k på en service om det inte behövs.
 

Amund

Omega
Det gör mig inte så mycket ifall den är polerad någon gång, utan mer att den inte är sönderpolerad då den kan se lite rund ut på bilderna. Men det får nog bli en tur och titta på den.
Tack för hjälpen :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Som ovan har nämt är bilderna misstänkt dåligt tagna... Sitter själv och jämför med en 16610 i detta nu och jag tycker att kanterna ser betydligt rundare ut på bilderna än på den jag har framför mig.
 
Topp