Det är ju ingen tvekan om att de flesta eller alla är tveksamma till en polering. Det verkar som att ni är rädda för att man överpolerar boetten. Är det rätt tolkning. Samtidigt är ju det ett underbetyg åt ett av Sveriges främsta urmakerier..? Om jag tänker mig själv in i situationen som urmakare och får in en boett från 1966 som nästan bara har hairlines (utöver en repa på bakboetten) - inte sätter jag igång och slipar ned boetten då..? Jag vill inte ifrågasätta era råd, för i grunden håller jag med. Jag försöker nu bara mejsla fram djupare argument. Jag tror beslutet redan är taget. Ingen polering. Men varför är vi så rädda för att professionella urmakare hos en av Sveriges främsta urmakare inte klarar att "finpolera" en boett?
Ärligt så är det lite trollvarning här. Du polerar inte klockan för att den förlorar värde, du kommer få en annorlunda form oavsett du vill eller ej samt att köper man en vintage av viss ovanlighet så är det förbannat korkat att polera den då så få finns kvar i originalskick. Att du får erbjudandet beror på att de flesta som servar kommer in med en sunkig DJ eller safirdykare där en polering varken gör till eller från. Eller så var det kanske så enkelt att du såg ut som en noob som ville ha det..
Hursom är boetten fin så rör man den inte, förstått!