• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polering vs polering Grand SEIKO style

Kugghjul

Panerai
Vad är statusen och kvalitén på polering i Sverige?

Hur är metoden och priset för att skicka för polering i Japan?

Går det att få samma "ny-känsla" efter polering med Ti som med SS?
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Jag vill inte vara den som är den, men nu gjorde ju seiko usa halva poleringsjobbet. Alltså att när seiko japan fick den så var den i bättre skick och kunde "finpoleras". Sen kan man ju tycka att den borde sett ut som när japanerna var klara med den direkt, men nu fick dom den i ett väsentligt bättre skick än amerikanerna. En lite mer "vetenskaplig" metod hade varit att skicka två identiskt slitna länkar till var och en och skåda resultatet.
Bara mina "2 cents" :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill inte vara den som är den, men nu gjorde ju seiko usa halva poleringsjobbet. Alltså att när seiko japan fick den så var den i bättre skick och kunde "finpoleras". Sen kan man ju tycka att den borde sett ut som när japanerna var klara med den direkt, men nu fick dom den i ett väsentligt bättre skick än amerikanerna. En lite mer "vetenskaplig" metod hade varit att skicka två identiskt slitna länkar till var och en och skåda resultatet.
Bara mina "2 cents" :)
Fast kanter och slutfinish har ju mer att göra med poleringsmetod än vilket skick klockan var i från början...?
Problemet med USA-poleringen är ju bland annat fasningarna.
 
Topp