• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polering

marcush78

Omega
Hej, behöver hjälp och tänkte att här finns ju alltid alla svar.

Jag har en lite äldre stålklocka från Tag Heuer (quarts) som jag tänkte ge bort i present, men den behöver fixas, dvs en ordentlig polering. Var gör man detta bäst? Då det är en present känner jag inte att jag har en massa pengar för detta utan vill komma så billigt undan som möjligt.
Kanske någon här som gör sånt?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Polering hos AD är tyvärr hyfsat dyrt oberoende av modell, märke och ålder vilket kanske gör att det inte är värt det. Finns dock några hobbynissar här på forumet som säkerligen skulle få den att se fin ut igen..

Lycka till!
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Finns några som säljer putsdukar på köp/sälj, tror dom kallas Cape Cod för strax under 100kr. Dom ger nog polerad yta, om du är ute efter borstade ytor vet jag inte riktigt hur man går till väga. Någon annan har säkerligen mer erfarenhet av det här.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej, behöver hjälp och tänkte att här finns ju alltid alla svar.

Jag har en lite äldre stålklocka från Tag Heuer (quarts) som jag tänkte ge bort i present, men den behöver fixas, dvs en ordentlig polering. Var gör man detta bäst? Då det är en present känner jag inte att jag har en massa pengar för detta utan vill komma så billigt undan som möjligt.
Kanske någon här som gör sånt?


Jag tycker det räcker om du tvättar den, en polering med cape cod/autosol tycker jag oftast förstör klockan...
 

marcush78

Omega
Polering hos AD är tyvärr hyfsat dyrt oberoende av modell, märke och ålder vilket kanske gör att det inte är värt det. Finns dock några hobbynissar här på forumet som säkerligen skulle få den att se fin ut igen..

Lycka till!

exakt inte riktigt värt att slänga ut över 2000kr på den, men om någon här kan ta sig an den för en summa så vore det utmärkt.
 

marcush78

Omega
absolut, här kommer några

tag1.JPG


tag2.JPG




tag3.JPG
 
Topp