• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polisen efterlyser!

Ministern

Founder
2-Faktor
Vid ett fult rån i Stockholm i januari så försvann en Rolex 16710, Cola-ring, och med boettnr. F435299.
All info om vart klockan tagit vägen kan lämnas till Spencer66 som vidarebefordrar den till Polisen.
 
  • Like
Reactions: K-S

snoozarn

Patek
2-Faktor
Förstår seriöst inte hur folk tänker när de direkt skriker dödsstraff med tortyr och hela kittet pga personrån där offret även blivit av med klockan. Inte första gången det skrivs liknande saker på forumet, händer mycket värre saker varje dag i vårat lilla avlånga land som ni kanske ska öppna upp ögonen för. Fan det är en materiell sak, kräva död åt patrask som inte kan ge fan i andras saker är väl lite att ta i. Finns mördare, pedofiler osv äckel som förtjänar dödsstraff.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tråkigt det som hänt, tänk att inte folk kan skilja på det som är mitt och ditt vi hoppas på att personen i fråga får tillbaka sin klocka. Kommer att hålla öron, ögon öppna här i Dalarna, beträffande uttalandet om dödsstraff och osv, känns kommentarer rätt så överflödiga.
 
  • Like
Reactions: P-A

Apansson

Torpare
Stämmer det Apansson ?.... att du ränner runt här i trådarna och trollar?
Det vet jag inte, tror bara inte jag och Joberman drar jämnt, man kan inte vara vän med alla. Dock är jag rätt frispråkig och är av uppfattningen att alla människor som är över 10 år gamla vet vad man får göra och vad man inte får göra i ett samhälle. Jag tror inte heller på det här med en andra chans, tycker att man har en chans. Visst, jag kanske tog i lite när jag sade dödsstraff, men 20 år-livstid för ett personrån känns klart rimligt, då många människor har trauma väldigt lång tid efter att ha blivit utsatt för en sådan händelse. Att trolla är väl att säga saker man inte menar/skulle sagt irl, men denna åsikten står jag för, just eftersom jag vet hur länge människor kan ha ångest efter att ha blivit utsatta för sånt här.
Är något oklart kan vi ta det i PM, vill inte ha någon sorts pajkastning i trådarna.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Det vet jag inte, dock är jag rätt frispråkig och är av uppfattningen att alla människor som är över 10 år gamla vet vad man får göra och vad man inte får göra i ett samhälle. Jag tror inte heller på det här med en andra chans, tycker att man har en chans. Visst, jag kanske tog i lite när jag sade dödsstraff, men 20 år-livstid för ett personrån känns klart rimligt, då många människor har trauma väldigt lång tid efter att ha blivit utsatt för en sådan händelse. Att trolla är väl att säga saker man inte menar/skulle sagt irl, men denna åsikten står jag för, just eftersom jag vet hur länge människor kan ha ångest efter att ha blivit utsatta för sånt här.
Är något oklart kan vi ta det i PM, vill inte ha någon sorts pajkastning i trådarna.

Bra! nu har du visat prov på första steget att du inte är ett troll, du bemöter min fråga med en förklaring och flippar inte ut, att du sen har en åsikt som kanske inte jag delar är en annan sak.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Lider med den drabbade och hoppas verkligen att klockan hittar tillbaka till sin ägare.
Men främst önskar jag att han/hon inte får bestående men av denna händelse :(
 

Ricrob

Patek
Såg att detta stod postat på "det andra forumet" också och det jag undrar över är vem eller vad som är speciellt med just detta rån..? Att det var ett fult rån? Folk blir ju av med klockor och andra dyrare saker dagligen. Inte mindre trist men frågan kvarstår.
 

SSL

Audemars
Det vet jag inte, tror bara inte jag och Joberman drar jämnt, man kan inte vara vän med alla. Dock är jag rätt frispråkig och är av uppfattningen att alla människor som är över 10 år gamla vet vad man får göra och vad man inte får göra i ett samhälle. Jag tror inte heller på det här med en andra chans, tycker att man har en chans. Visst, jag kanske tog i lite när jag sade dödsstraff, men 20 år-livstid för ett personrån känns klart rimligt, då många människor har trauma väldigt lång tid efter att ha blivit utsatt för en sådan händelse. Att trolla är väl att säga saker man inte menar/skulle sagt irl, men denna åsikten står jag för, just eftersom jag vet hur länge människor kan ha ångest efter att ha blivit utsatta för sånt här.
Är något oklart kan vi ta det i PM, vill inte ha någon sorts pajkastning i trådarna.


20 bast för personrån? Lycka till med det samhället..
 

Apansson

Torpare
Då gäller det att väga sina ord, hade vi samma princip här skulle kan man alltså bli utslängd direkt
Möjligt, men jag syftar mer på lagbrott, kanske borde nämnt det. Jag har ingenting mot diskussion och argumentation, så länge man inte direkt förolämpar någon eller misshandlar psykiskt så tycker jag att ordet är fritt. Det är trots allt yttrandefrihet i detta land, däremot är det inte fritt att råna, stjäla och slåss.
 

Emil

Cartier
Kostar i runda slängar mellan 3-15 000kr/dygnet för en intagen!
Skeppa över alla idioter till arbetsläger i Sibirien istället för att urholka svenska skattesystemet och min plånbok.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Kostar i runda slängar mellan 3-15 000kr/dygnet för en intagen!
Skeppa över alla idioter till arbetsläger i Sibirien istället för att urholka svenska skattesystemet och min plånbok.


Ännu bättre vore om vi skickar dom till Gotland så kan dom bygga semesterhus åt rika Stockholmare som sedan köper de överprisade rucklena och vi får in ett gott cashflow till statskassan!
 
Topp