• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polisen Stockholm varnar för klockstölder - Länk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Martin.

Omega
2-Faktor
Hej,

Såg att Polisen idag publicerade en länk angående klockstölder och tänkte det är lika bra att posta den här så förhoppningvis inga mer blir av med sina klockor.

Det har blivit allt vanligare att dyra klockor stjäls när personer är på väg hem efter att ha varit ute på krogen. Polisen manar nu allmänheten till uppmärksamhet och att i möjligaste mån undvika att visa upp sina dyra smycken.

https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter...er/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

MVH
Martin
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sjukt vilken utveckling det här landet tar. Jag ska inte behöva anpassa mig efter kriminella och vara rädd om mina tillhörigheter. Fan helt sjukt att man känner sig tryggare utomlands på semester än vad man gör här hemma i Stockholm en fredagsnatt tex med klockan på armen.
 

Sjobedan

Rolex
Sjukt vilken utveckling det här landet tar. Jag ska inte behöva anpassa mig efter kriminella och vara rädd om mina tillhörigheter. Fan helt sjukt att man känner sig tryggare utomlands på semester än vad man gör här hemma i Stockholm en fredagsnatt tex med klockan på armen.

Man är generellt sett mer avslappnad när man är utomlands. Och oftast sällan ensam...
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Sjukt vilken utveckling det här landet tar. Jag ska inte behöva anpassa mig efter kriminella och vara rädd om mina tillhörigheter. Fan helt sjukt att man känner sig tryggare utomlands på semester än vad man gör här hemma i Stockholm en fredagsnatt tex med klockan på armen.
Detta är bara början... Anmärkningsvärt att polisen tycker att man ska ta taxi hem.
 
  • Like
Reactions: ZQT

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jo det ska du. :)
Ni resonerar på samma sätt som tjejer som blir våldtagna. "Jag ska kunna gå klädd hur jag vill, var jag vill."
Ok men ta konsekvenserna.

Det var ta mig fan det dummaste jag har läst, och jag hoppas att du inte menar det? En idiotisk kommentar som inte hör hemma någonstans. Utom möjligtvis bland inskränkta, lågutbildade indiska män.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Har alltid varit uppmärksam/misstänksam ute på stan. Märkliga beteenden som high five från främlingar eller liknande går fet bort.

High five, down low, to slow!
 

Point Blank

Cartier
Ja, det är ju väldigt tråkigt när polisen helt gett upp den här typen av riktiga brott och istället riktar in sig på åsiktsbrott á la hets mot soffgrupp. Som grädden på moset leker polisen moralkärring på Facebook under arbetstid.

Att staten berövar en alla lagliga möjligheter att försvara sin egendom och ägodelar gör ju inte saken lättare.

Me1bPgL.jpg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Så här minskar du riskerna att bli utsatt:
  • Drick inte för mycket alkohol, hög berusning ökar risken att utsättas för personrån eller stöld.
  • Var extra vaksam om du är ute ensam sent på kvällar och nätter, slå gärna följe med någon.
  • Undvik folktomma och mörka gator.
  • Undvik att visa upp klocka, mobiltelefon eller smycken när du är ute ensam.
  • Ta taxi hem om det är möjligt.
  • Håll uppsikt efter om någon följer efter dig.
Detta var nytt för mig! Skämt åsido jävligt tråkigt:(
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Skadar aldrig att vara vaken och ha uppsikt över sin omgivning. Men jag förstår din poäng, och läser lite mellan raderna. (har jag rätt?)
Jag är mer än vaken och uppmärksam på omgivningen runt omkring, både här hemma och utomlands. Men det är sjukt hur det eskalerar här i Sverige och i Stockholm framför allt.
Detta är bara början... Anmärkningsvärt att polisen tycker att man ska ta taxi hem.
Precis. Ett av många problem som det är bara början på. Snart får man emigrera alternativt ta saken i egna händer, vilket inte bådar gott alls.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag är mer än vaken och uppmärksam på omgivningen runt omkring, både här hemma och utomlands. Men det är sjukt hur det eskalerar här i Sverige och i Stockholm framför allt.

Precis. Ett av många problem som det är bara början på. Snart får man emigrera alternativt ta saken i egna händer, vilket inte bådar gott alls.
"Snart får man emigrera alternativt ta saken i egna händer, vilket inte bådar gott alls." Jag gillar fan inte SD och inte den här stupida kommentaren häller för den delen. Du borde vara stollt över att bo i Skandinavien! Skandalöst :mad:
 

Mille79

Trollungen
Jag är mer än vaken och uppmärksam på omgivningen runt omkring, både här hemma och utomlands. Men det är sjukt hur det eskalerar här i Sverige och i Stockholm framför allt.

Precis. Ett av många problem som det är bara början på. Snart får man emigrera alternativt ta saken i egna händer, vilket inte bådar gott alls.

Ska du emigrera till en annan planet? För senast jag kollade begås brott i samtliga länder på jorden ...
 
Jo det ska du. :)
Ni resonerar på samma sätt som tjejer som blir våldtagna. "Jag ska kunna gå klädd hur jag vill, var jag vill."
Ok men ta konsekvenserna.
Menar du allvar eller är kommentaren bara ett dåligt försök till skämt? En tjej eller kille skall kunna gå naken hem från krogen och inte riskera något annat än böter för förargelseväckande beteende möjligen.
 

Buckshot

Panerai
Menar du allvar eller är kommentaren bara ett dåligt försök till skämt? En tjej eller kille skall kunna gå naken hem från krogen och inte riskera något annat än böter för förargelseväckande beteende möjligen.
Javisst i en perfekt värld. Där alla är du med varandra och dricker te som kvällsnöje. Lever vi i den världen tycker du?
Vad betyder ordet dumdristig?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den här tråden har potential att barka käpprätt åt helvete. Det innebär också att den har potential att bli väldigt låst. Något som potentiella postare bör ha i åtanke INNAN de postar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp