• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad POLJOT Alarm, Limited edition (Prisbump x3!)

antonCq

Breitling
Rysk alarmklocka med manuellt uppdrag i limited edition (#185 av 1000). Blästrad boett i riktigt bra skick! Det enda jag har att anmärka på är ett litet märke på sidan vid ca kl 10 och en mycket ytlig repa på utsidan av det övre vänstra bandhornet, detta syns bra på bilden längst ner. Lume lyser bra och ganska länge.

Gångavvikelse: -9s/dag, mätt över ca 40h
Gångreserv: 47,5h uppmätt i veckan (riktigt bra tycker jag)
Diameter: 40mm
Lug width: 20mm
Urverk: Poljot 2612
Modell: 2612/1213401-40

Numrerat garantikort medföljer där det också framgår att den är inköpt 2002. Jag skickar även med det gröna Natot och det bruna läder-natot. Båda dessa är från Crown and Buckle så det är bra kvalitet. Det svarta bund-strapet på bilderna medföljer också eftersom jag fick klockan levererat på det, vet inte om det är det som medföljde original dock.

Fler bilder finns här: https://flic.kr/s/aHsknvkjQz

Pris: 1300 kr 1600 1800 2100 kr, F2F i Stockholm eller skickat inom Sverige för +50 kr.

Alarmfunktionen dras också upp manuellt och ringer under ca 13-15 sekunder. För att ställa in larmet gör man följande:
  1. Skruvar ut och drar ut kronan.
  2. Ställer in larmtiden.
  3. Trycker in kronan och drar upp fjädern fullt.
  4. Skruvar tillbaka kronan.
Se filmen nedan för att se alarm-funktionen och hör hur den låter (det är alltså min klocka på filmen). Alarmet låter ganska högt, men inte superhögt, så jag som sover väldigt tungt skulle tex inte lita på det till väckning, men för påminnelser funkar det utmärkt. När man har klockan på sig blir det dessutom lite av en vibrationsfunktion. Det går inte att ställa alarmet exakt på minuten, i videon har jag försökt ställa så exakt på kl 6 jag kunde, men alarmet gick igång någon minut över.

Retur är ok inom 2 dagar från mottagande om något skulle vara fel eller om skicket inte är som beskrivet. Ingen retur vid F2F.
PA180514.jpeg
PA180513.jpeg
PA180536.jpeg
PA030294.jpeg
PA180528.jpeg
PA180500.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp