• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll: Gahh, i-landsproblem ahead

Vilken klocka behöver jag?


  • Totala väljare
    121

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Velig och splittrad som jag är vill jag ha hela glada skarans hjälp att fundera ut vad jag behöver som sport/allround-klocka för att ta mitt klockägande till nästa nivå
Efter initialt velande har jag kommit ner till:
Rolex Submariner 114060, Rolex Explorer 214270 och IWC Ingenieur IW323902 som kandidater.

Brodera gärna ut eran rekommendation med fantastiska bilder och målande beskrivningar:)
Hit me!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag hade tagit Explorern, mycket pga att bubblan är ett måste, hade det varit Sub Date så hade jag tagit den istället.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Nu är pollen uppe i 33.3% fördelat över 12 röster ;)

Kan bli svårt att bestämma sig, jag röstar dock på Ingenieuren, inte så vanlig och jävligt "fet" klocka!
 

Apansson

Torpare
Om du ska flippa : Sub
Annars tycker jag IWCn, den känns lite roligare än Explorern, lite mer annorlunda, lite mer slimmad, funkar kanske lite bättre till en kavaj än vad Explorern gör. I slutändan är det ju det du tycker är roligast och får bäst deal på som gäller!
 

max

Dancing Queen
Får du bra pris på iwc:n så är ju den rolig och udda, men den är verkligen överprisad i butik.
Annars tycker jag 214270 är en extremt fin klocka som ligger mycket bättre till mellan pris och vad man får.
Åk och prova dem om du inte gjort det.


Röstar på Ingenieur om du inte tycker att den är för stor!
För stor? Är ju mindre är subben och bara 1mm större (men även 1mm tunnare) än explorern :)
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Om du ska flippa : Sub

Varför skulle man vilja flippa en sån här?:)
SUB114060.JPG
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hehe..frosseriet har redan spårat:)
So far..Sub äter upp de andra två kandidaterna i pollen!
Explorer har alltid funnits i min tanke som nästa steg, Ingenieur'en har funnits där men fallit på dess storlek fram till 3239-modellen kom. Subben... ja en Sub är alltid en Sub (enkelheten i no-date varianten tilltalar oxå)
 
Topp