• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll: Klocka eller bil?

Vad är värt mest; din klocka eller din bil?


  • Totala väljare
    140

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Blev lite inspirerad av Klocka/likvida medel tråden (https://klocksnack.se/threads/hur-s...planterade-i-klockor.21984/page-3#post-443487) och undrar helt enkelt om vad som värt mest pengar vid en eventuell försäljning, din bil eller din klocka. Alltså inte inköpspris. Vill man slå ihop alla klockor till en summa så får man göra det. Jag har en tendens att sväva iväg i så väl text som tal så jag lämnar resten av detaljerna i frågeställningen till er att avgöra. Klicka i ett alternativ och motivera gärna varför ni gjorde som ni gjorde.

Jag själv äger ingen bil för tillfället då det inte finns något behov. Till våren/sommaren blir det nog någon slags pick up att glida runt i men jag tror inte den kommer gå loss på mer än värdet på min klock -¨samling¨
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En vild gissning och helt ovetenskaplig generalisering är nog att en majoritet av bilägarna på forumet har leasingbil. Det kan väl inte räknas? ;)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
En vild gissning och helt ovetenskaplig generalisering är nog att en majoritet av bilägarna på forumet har leasingbil. Det kan väl inte räknas? ;)

Gissa på du ... ;)

Min två år gamla BMW, betald med mina egna surt förvärvade slantar, är väl i dagsläget värd ca fyra gånger så mycket som mina klockor.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Min klocka är värd mer än min bil, har inget behov av en dyr bil just nu som student:)

20140407_191404.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Just nu billös då jag sålde min i förra veckan men den var värd lite mer än klockorna.

Nys bilen blir säkert värd en massa mer än klockorna.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Allt är individuellt men om du redan har en bil som uppfyller dina behov (om det än må vara daglig pendling eller glädjekörning med sportbil) så skulle jag lätt välja en ny klocka.

Har du däremot ingen bil så är valet enkelt. Åka kollektivt går tyvärr fetbort.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Allt är individuellt men om du redan har en bil som uppfyller dina behov (om det än må vara daglig pendling eller glädjekörning med sportbil) så skulle jag lätt välja en ny klocka.

Har du däremot ingen bil så är valet enkelt. Åka kollektivt går tyvärr fetbort.

Äh! Jag åker kollektivt trots att jag älskar bilar. Det ena behöver inte utesluta det andra ;)
 
Topp