• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poor mans Grand Seiko, vad tror ni?

Dammen

Cartier
Cool! Väntar med spänning på ditt resultat för att se om det blir snyggt. Skulle egentligen vilja ha sekundvisaren från den vita Seiko Cocktail-time till min men vet ej om den går att få tag i, har du någon aning om det?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så länge klockan är i produktion, den har automatiskt urverk och du kan referensnumret, så passar visarna troligtvis och de brukar gå att få tag på. Maila Rob på monsterwatches.eu
 

calzone

Vacheron
Bara jag som tycker den är snygg Orginal ?, Nämen kör på blått om du vill tycker jag det finns ju en vit sarb till salu på forumet ;)
 

Dammen

Cartier
yonsson skrev:
Så länge klockan är i produktion, den har automatiskt urverk och du kan referensnumret, så passar visarna troligtvis och de brukar gå att få tag på. Maila Rob på monsterwatches.eu

Det är samma urverk i de två modellerna så det borde funka! Mailade Rob nu också. Vad tar en urmakare för att byta visare på en klocka ungefär?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo jag vet. Men man kan även byta mellan olika automatklockor från Seiko. Vet inte vad de tar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller på att kika på att eventuellt beställa dessa visarna. Känslan av att ha andra originalvisare från Seiko istället för aftermarket visare från Yobokies tilltalar mig.
sarx003_a.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Poor mans Grand Seiko, vad tror ni?

yonsson skrev:
Jag håller på att kika på att eventuellt beställa dessa visarna. Känslan av att ha andra originalvisare från Seiko istället för aftermarket visare från Yobokies tilltalar mig.
Sekundvisaren är iaf inte lika snygg som Harolds...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Poor mans Grand Seiko, vad tror ni?

Camo00 skrev:
yonsson skrev:
Jag håller på att kika på att eventuellt beställa dessa visarna. Känslan av att ha andra originalvisare från Seiko istället för aftermarket visare från Yobokies tilltalar mig.
Sekundvisaren är iaf inte lika snygg som Harolds...

Det tycker jag nog faktiskt att den är. Harolds är lite för stor vid infästningen tycker jag. Den jag troligtvis kommer sätta dit är ju lite längre på "baksidan" så att säga, men det är ju faktiskt GS sekundvisare också, så jag tror det blir bra. Den bilden jag lade upp ovan med Harolds visare installerade har ju originalsekundvisare.

Eller vad tänker du är snyggare med Harolds sekundvisare?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Poor mans Grand Seiko, vad tror ni?

Petitesser, men tycker Harolds ser mer proportionerlig än baktung ut. Smaksak såklart och jag ville ju dessutom ha blå visare så jag kan ju modda mina egna klockor! :grin:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
We have arrival! Nu börjar det roliga. Snart i alla fall. Måste vänta in visarna först. :cry:
ED9329B4-9B4E-4902-8A5B-7FB8C97F5DAA-2310-000003CD8B4DB94F.jpg

2B2A6D5A-5E7C-4DF3-9991-27D59DFE9A74-2310-000003CD814E662F.jpg

5DE3EFE3-0617-4262-9F10-9BD784003EB7-2310-000003CD79E8125B.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Blir kanon med silver, funkar bra på min 021 där det är så från början.
Jag tycker den blåa visaren är riktigt snygg, tror nog ändå det hade varit snyggt på din svarta, jag hade kört blått.
Diskret men absolut så att man ser det om man kollar noga.

Bild på 021 med orginalvisare.
b4f8051a.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Status är enligt följande:
Visare är skickade från Yobokies, men har inte anlänt än. De borde absolut komma denna vecka.

Väntar även fortfarande på att Rob ska höra av sig angående originalvisare.

Väntan är fienden. :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Väntar fortfarande. De anländer idag eller imorgon. De hade nått rikets gränser igår i alla fall. Hatar detta väntande.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visarna har kommit, men jag vete 17 hur man plockar ur urverket. På en vanlig skx är det bara att lyfta upp det, men här verkar det vara fastskruvat, eller fastsatt på något mystigt sätt. Notera metallringarna och skruvarna som verkar hålla fast. Någon som vet?

Blått är metallringarna och svart är skruvarna.
null-13.jpg

null-13_2.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skruvade loss skruvarna och då lossnade ringen. Det verkar dock som att jag fått en kass minutvisare. Har försökt i 30min med den. :(

Dags för pass två nu.

Edit: Det gick åt helvete. Minutvisaren passar inte.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, sjukt segt! Det kändes verkligen som att hela världen var emot mig. :cry:
Nu ligger det klockgrejer överallt. Det känns ju meningslöst att sätta ihop den igen, men samtidigt vet jag ju inte om nästa visarset kommer passa.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
yonsson skrev:
Ja, sjukt segt! Det kändes verkligen som att hela världen var emot mig. :cry:
Nu ligger det klockgrejer överallt. Det känns ju meningslöst att sätta ihop den igen, men samtidigt vet jag ju inte om nästa visarset kommer passa.

Fan vad trist! Hoppas det kan lösa sig med ett nytt par, give it a try. Det kommer det vara värt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Testade ett helt nytt par från Yobokies idag och den minutvisaren passade inte heller. :|
Originalvisarna passar fortfarande, så det är inget fel på klockan.
Hoppas Harold får in mina visare snart, för nu börjar jag sakna klockan som 17.
 
Topp