• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poppa bezeln på min skx, vill ej gå på igen...

Jockinho

Patek
2-Faktor
Poppade bezeln på min 009, skulle testa med 007's men får varken på den eller original pepsi ordentligt (007 gick enkelt få på :banghead:). Måste den sättas på samma ställe som när den poppades ut, om så något tips på hur en känner jag träffar rätt, eller behövs helt enkelt mer våld?

Kanske borde ligga i hemslöjdstråden men tänker svaren borde gå fortare här :)

Edit: rätt cool utan med, men på ska den! :blackeye:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lägg en hård bok på golvet, lägg klockan och vridringen på boken. Lägg en hård bok ovanpå klockan, sätt knät på och tryck till med hela din kroppsvikt. Done.

Men se till att packningen är hel och ligger rätt annars sabbar du packningen.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lägg en hård bok på golvet, lägg klockan och vridringen på boken. Lägg en hård bok ovanpå klockan, sätt knät på och tryck till med hela din kroppsvikt. Done.

Men se till att packningen är hel och ligger rätt annars sabbar du packningen.

Jadå allt ligger rätt, tänkte det var packningen som låg fel men samma resultat på 007 bezel (och går lätt på sin klocka) men ska testa boktipset, Tack! :)
 

Maro

Audemars
Poppade bezeln på min 009, skulle testa med 007's men får varken på den eller original pepsi ordentligt (007 gick enkelt få på :banghead:). Måste den sättas på samma ställe som när den poppades ut, om så något tips på hur en känner jag träffar rätt, eller behövs helt enkelt mer våld?

Kanske borde ligga i hemslöjdstråden men tänker svaren borde gå fortare här :)

Edit: rätt cool utan med, men på ska den! :blackeye:
Snygg utan, kör på det!! Ge oss en bild också när du ändå håller på:)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Snygg utan, kör på det!! Ge oss en bild också när du ändå håller på:)

Det är den, ser väldigt annorlunda ut! Bild kommer sen. Har coin edge påväg med :bookworm:

skulle förövrigt idag lämna in min 009 för padimod hos lokala urmakaren, han sa att han inte kunde öppna den då det ska göras via glaset. Vet han har fel, eller hur? Tappa suget på den modden nu men 009 är fin original med som tur är :)
 

Maro

Audemars
Det är den, ser väldigt annorlunda ut! Bild kommer sen. Har coin edge påväg med :bookworm:

skulle förövrigt idag lämna in min 009 för padimod hos lokala urmakaren, han sa att han inte kunde öppna den då det ska göras via glaset. Vet han har fel, eller hur? Tappa suget på den modden nu men 009 är fin original med som tur är :)
Ja va fan klart han har, inte samma som du lämnat till innan eller?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Testa boktipset, nu sitter den. Som berget. Går inte vrida så kanske dålig packning, men brukar väll snarare bli lös då? Och klockan är "ny". Men jag gör säkert fel hehe

För en med grov ocd som jag så är det ju dock positivt då allt är linjerat (och hatar när det ligger ur plats) men ändå :rolleyes:
 
Senast ändrad:

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Testa boktipset, nu sitter den. Som berget. Går inte vrida så kanske dålig packning, men brukar väll snarare bli lös då? Och klockan är "ny". Men jag gör säkert fel hehe

För en med grov ocd som jag så är det ju dock positivt då allt är linjerat (och hatar när det ligger ur plats) men ändå :rolleyes:
Ta av vridringen igen och kolla så de där "tapparna" på bläcket (som agerar stopp i ena vridriktningen) inte pekar upp för mycket. Du kanske kom åt dem lite grand under din preppning. (Tryck ner dem lite grand)
I övrigt kan du passa på att med en tandborste städa lite och sedan tvätta med lite tvål och vatten.
Torka av allt noga, montera gummiringen (noga), sedan på med vridringen igen.

Sedan tror jag att den kommer snurra på bra igen.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Bor inte i Motala längre, flytt landet och bor nu i Amsterdam! ;)

Jo jag vet du är på "flykt", var ett rop på kom tillbaka hehe :)

Jag har iaf konstaterat att något är det med 009 bezeln då 007's gick på och snurrar utan problem. Men inväntar coin edge, att den inte snurrar gör inte mkt sålänge den är centrerad :bookworm: Tycker dock det blev snyggt med blå tavla och svart bezel plus passar gummit bättre!
IMG_0218.JPG
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Testa boktipset, nu sitter den. Som berget. Går inte vrida så kanske dålig packning, men brukar väll snarare bli lös då? Och klockan är "ny". Men jag gör säkert fel hehe

För en med grov ocd som jag så är det ju dock positivt då allt är linjerat (och hatar när det ligger ur plats) men ändå :rolleyes:
Då har du sabbat packningen, precis som jag sa tidigare...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Packningar ska aldrig under några omständigheter återanvändas. Har de varit monterade ska de alltid bytas ut.


Vet inte hur den ser ut men skulle väl lika väl klämts? Kör den under kallvatten, testa och vrid:)

Det blir fixa nya till bezeln helt enkelt!
Tack för alla svar, uppskattas då en lär sig lite mer till nästa ggn :)

Edit: påverkar denna packning vattentätheten? Eller endast för att ge motstånd/vridnings rotering?
 
Topp