• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Post-Soviet Raketa Nyårspris: 500kr!

Feffe

Basic
Tjena! Har ett charmigt ur kvar till salu då det helt enkelt inte får någon tid på handleden. Känns tråkigt att sälja vidare men förhoppningsvis kan det göra någon annan lycklig.

Det är en vintage-ish Raketa som troligtvis är från 90-talet någon gång. Den köptes från säljaren "SovietEmpire" på Etsy för ca 9-10 månader sedan (februari 2017). Klockan användes i max två månader och den gick runt -15 sekunder om dygnet vilket är bättre än många andra mekaniska ur som jag har ägt. Den mäter ~36mm utan krona och är för övrigt i mycket bra skick skulle jag säga. Kan ta fler bilder om det finns några funderingar över kosmetiskt skick och sådant. Som de flesta Raketas är boetten inte i stål utan "chrome plated brass" vilket för mig endast märktes genom att klockan väger väldigt lite.
LljQz37.jpg

Billigt fejkläderband som följde med

YdkyEzw.jpg

Lite finare "iStrap" läderband som kostade ca 200kr

Jag köpte klockan för runt 900kr och fick då med två billiga band (det svarta som syns på bild 1 och ett annat ljusbrunt). I efterhand köpte jag bandet som syns på bild två vilket jag tycker klär klockan väldigt bra.
Mitt pris för klockan och de tre läderbanden: 500kr!! (550) (600) (650) (700kr) (800kr)

Allt väl!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp