• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posta en bild på din favoritklocka!

ErikGBG

Audemars
F7A59E5B-A9FB-4EB1-AD29-38E8A940DC96-1836-0000019AC60DD773.jpg

Favoriten just nu. Också den klocka jag ändrat åsikt om snävast. Avskydde bezelen från början och förstod inte hur man kunde välja den över en sub. Nu förstår jag.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Polerad och härjad men ändå en klar favorit. Som denna åkt runt så kan jag aldrig tänka mig att sälja den. Rätt fager är den också även om puristerna säkert skakar på huvet.

I like it. A lot! :)

cFvY4r5.jpg
Varför skulle "puristerna" skaka på huvudet åt den där? Den är väl orginal rätt igenom? Minns jag fel om att du hade en tråd på VRF om boettens skick och replikerade ganska väl genom den borstning och polering du till slut fick, som enligt min mening var av oväntat gott resultat.

Jag kanske minns fel.

A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag köper och äger bara favoriter, men några får lite mer sändningstid och har lite mer affektionsvärde än andra. Här är en vinterbild på den som genom åren fått mest tid och som så här långt har störst affektionsvärde:

Clasp1.jpg


:D

A
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Varför skulle "puristerna" skaka på huvudet åt den där? Den är väl orginal rätt igenom? Minns jag fel om att du hade en tråd på VRF om boettens skick och replikerade ganska väl genom den borstning och polering du till slut fick, som enligt min mening var av oväntat gott resultat.

Jag kanske minns fel.

A
Jo, den är uppolerad på ett väldigt bra sätt. Den är dock inte orörd som många vill ha dem. :)

Allt är självklart original och tidskorrekt. Jag har bara valt att snygga till den då den tack vare tidigare urmakare såg rätt shleten ut. Jag föredrar en uppfräschad look framför en misshandlad i detta fall. Inte alla som kan ha en fin gilt som vanlig bruksklocka.

Den tid jag lagt ner på att få tillbaka den till denna look gör också att klockan betyder lite extra för mig. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag föredrar en uppfräschad look framför en misshandlad i detta fall. Inte alla som kan ha en fin gilt som vanlig bruksklocka.

Den tid jag lagt ner på att få tillbaka den till denna look gör också att klockan betyder lite extra för mig. :)
Förstår och håller med, i detta fall. Särskilt det där med att ha en gilt som bruksklocka! Bra tänkt! Det gillar jag.

Finns allt för många, väldigt fina vintage, som bara ligger och samlar damm, för att ägaren inte vågar använda dem - och med goda skäl ibland.

A
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Bra där! En 5500 Explorer. Inte helt vanliga. Såldes - så vitt jag förstått - ganska bra i UK på sextiotalet. Kupat plexi också. Och ser ut som om det sitter en fin glasring på. Trevligt!
A


yep, denna är från UK, med originalkvitto o låda! :) (...o en åthelvete för lång toksladdrig oval jubilee som jag inte hunnit korta, har inte ens hunnit fatta hur jag ska göra...)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
yep, denna är från UK, med originalkvitto o låda! :) (...o en åthelvete för lång toksladdrig oval jubilee som jag inte hunnit korta, har inte ens hunnit fatta hur jag ska göra...)
Det viktigaste är att man får den helt parallel med skruvstycket och att det är rejält åtdraget. Stora krafter i en vinkelslip, det ska man inte underskatta.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Ulysse Nardin Maxi Marine Diver 263-33-7.
Funderar på att sälja den om nån är sugen...
 

JLC

Panerai
2-Faktor
ja, men jag verkar inte få publicera i "sälj" forumet av nån anledning, har frågat admin men ej fått svar....
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
ja, men jag verkar inte få publicera i "sälj" forumet av nån anledning, har frågat admin men ej fått svar....

Här kan du läsa vad som gäller på köp & sälj:
https://klocksnack.se/threads/nya-riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj.17050/

Du måste ha deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 inlägg och varit medlem i en vecka tror jag.
Hur som helst är detta verkligen fel plats för en annons då tråden handlar om din favoritklocka, inte nästa klocka att lämna.
Diskutera loss nu och välkommen till forumet. :)
 
Topp