• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poste Italiane, paket fastnat i Italien.

LEC16

Cartier
2-Faktor
Köpte en klocka på eBay, från en italiensk nätbutik, för lite mer än en vecka sedan. Kikar jag på det spårningsnummer jag fått av speditören, Poste Italiene (Italienska posten), kan jag se att paketet rört sig med jämna mellanrum, precis så som spårning av paket fungerar. Men förra veckan i torsdags tog det stopp. Klockan har stannat på ett ställe som heter Partito dal Centro Scambi Internazionale. Med lite Googlande hittas det inte jättemycket som hjälper. Mycket på Italienska. Det som finns på engelska berättar att paket kan stanna där av okända anledningar och då att det är som någon form av tull. I de fall som jag hittar på nätet är paketet fast i veckor.

Någon som har haft samma eller liknande problem? I så fall, hur löste det sig?

En tråd utan bilder är tråkigt.
Klockan som jag väntar på är en Swatch Award SBC 108, NOS från 1992, kul!

AWARD CHRONO SWATCH 2_thm.jpg

award swatch watch 1.jpg
swatch-chrono-award-scb-198-1992-case_360_2d9b3a3f7a7f33edc754fa2972fb1a07.jpg
 

M.U

Rolex
Tråkigt, helt klart! Jag kan inte hjälpa dig så mycket, men min uppfattning har varit att Italienska posten kan vara lite jobbiga att ha och göra med..

Hoppas det löser sig till slut!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Allt efter utrikes terminalen brukar därefter skötas av svenska motsvarigheten ex posten, dhl, ups.
Prova att söka hos de om du har något paket nr.
 

rogart-63

Patek
Har du frågat säljaren . Som sagt är Italienska posten lite lurig . Dock har du väl försäkringar via Ebay och paypal. Så du får pengar tillbaka om det skulle försvinna .
Låter ju som det skulle vara nåt ställe där det skickas internationellt . Så tror nog det dyker upp .
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Har du frågat säljaren . Som sagt är Italienska posten lite lurig . Dock har du väl försäkringar via Ebay och paypal. Så du får pengar tillbaka om det skulle försvinna .
Låter ju som det skulle vara nåt ställe där det skickas internationellt . Så tror nog det dyker upp .

Aa, precis! :) Har köpt via Paypal så är inte orolig för det. Tänkte mest bara på hur lång tid det kan ta.
 

rogart-63

Patek
Aa, precis! :) Har köpt via Paypal så är inte orolig för det. Tänkte mest bara på hur lång tid det kan ta.
Tror nog den landar i din låda om ett par dagar . Eller åtminstone avin?. Partito dal Centro Scambi Internazionale är ett ställe ditt posten kommer när den lämnar Italien. Du kan säkert söka på samma kollinummer på Postnord inom en två dagar?
Min gissning :)
Kanske kan detta hjälpa? https://packageradar.com/courier/poste-italiane/status/export
 
Topp