• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posten slarvat bort armband!?

seikoswede

Panerai
Hej!

Tänkte höra med er om någon har råkat ut för samma problem som jag?

I torsdags skickade jag iväg två stronkar till två köpare. Den ena kom fram snabbt men köparen till den andra säger att hans inte kommit fram?
Dessutom skickade jag en länk i fredags som också kommit fram?

Hur har ni gjort om ni råkat ut för samma sak? Till saken hör att jag fått betalt men skickat orekat då banden varit relativt billiga. Köparna har heller inte haft önskemål om rek eller annat.

Har anmält det till Posten men väntar mig inget resultat av det.

Jim
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jag har också för första gången också råkat ut för detta. Sålde en winder förra veckan och nu vet inte Posten var den är. Paketet är dock rekat med kolli-id. Jag har ett ärende nu där det är förlustrapporterat. Mest tråkigt för köparen som går och väntar på ett paket som han har betalt för :( Vi får se hur det slutar, ganska intressant att ett stort paket på ca 4kg bara kan försvinna..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har också för första gången också råkat ut för detta. Sålde en winder förra veckan och nu vet inte Posten var den är. Paketet är dock rekat med kolli-id. Jag har ett ärende nu där det är förlustrapporterat. Mest tråkigt för köparen som går och väntar på ett paket som han har betalt för :( Vi får se hur det slutar, ganska intressant att ett stort paket på ca 4kg bara kan försvinna..
För många år sedan jobbade jag med att spåra försvunna gods-containers:) även de försvinner ibland
 

Erikd

Cartier
Har jobbat och jobbar lite extra inom nämnda firma med olika saker. Förstår exakt varför saker försvinner. Finns i regel 2 skäl till att saker inte dyker upp. 1 - Dåligt paketerat. Har varit med och fått 5 kilo skruv i något som liknade en liten skokartong. Mottagaren fick nog inte några skruv tyvärr. 2 - Saker ramlar av sorteringsbanden. Banden åker runt en bana som liknar en åtta med skarpa kurvor. Saker ramlar av och tas inte om hand direkt och hamnar på fel ställen.

Finns också en till anledning som kanske inte Posten själva alltid vill skylta med: värdelösa brevbärare. Känns inte alltid som alla är riktigt läskunniga. Är inte direkt så att man behöver en PhD för att få jobbet...

Ring till posten och fråga någon gång då och då samt ha is i magen. Det mesta dyker upp på rätt plats!
 

seikoswede

Panerai
Jo de sista postarna här har rätt! Det mesta dyker upp så också i det här fallet.

Fast kuvertet är förstört och det följde med en liten lapp om att kuvertet var förstört! Som om man inte kunde se det?!

Innehållet saknades dock men köparen tog snabbt kontakt med Posten sin lyckades hitta bandet. Enligt Postens anställde ser det oskadat ut och förhoppningsvis kan de leverera det på fredag. Förhoppningsvis!?

Så nu hoppas vi bara att han/hon har rätt och att köparen får sitt Tropic!

Jim
 
Topp