• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postens värdefrakt. Någon som haft problem?

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har funderat en del på frakt och eventuella problem som kan uppstå med borttappade paket och dylikt.

I dagsläget är värdefrakt hos Posten det enda rimliga alternativet när det gäller dyrare klockor, men då bara upp till 50 000:-.

Är det någon som haft något slags problem? Det värsta jag varit med om är ett paket som hamnade i Malmö istället för Göteborg, men som hamnade rätt dagen efter.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Inga problem att rapportera..tvärtom måste jag säga att det funkat mycket bra och paketen framme dagen efter varje gång.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Har inte haft några problem alls (peppar peppar) i alla de affärerna jag gjort i vårat avlånga land.
 

CLT

Rolex
Vanliga paket med posten tycker jag funkar under all kritik... Men värdefrakt verkar dom hålla lite extra koll på och prioritera så dom gångerna jag använt mig utav det så har det funkat kanon!
 

Bodén

Panerai
Har själv kört värdepost, och skulle säga att det är den tjänst som posten tar på absolut störst allvar. Paketen går i låst bur och kvitteras vid varje överlämning. Blir ett jävla liv om det slarvas. Känner dock bara till processen fram till terminal.
 

Kakob

Cartier
Inga problem med värdefrakt här heller. Hur skickar ni när över 50k ska försäkras? Aldrig kommit över 50k-gränsen själv...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
n00b fråga: Kan man skicka värdefrakt från vilket ombud som helst eller måste man ge sig iväg till terminal eller liknande?
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Som sagts ovan så är värdepost en tjänst som det helt enkelt inte schabblas med över huvudtaget, allting signeras låses och kontrolleras
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för svaren. Vad kostar kalaset normalt sett för en klocka då?
Drygt 200kr brukar det landa på.

Har alltid funkat klockrent för mig med själva transporten. Alltid framme nästa dag. Däremot har postbiträdet ett par gånger verkat lite osäker på vad jag har menat när jag sagt värde. En gång frågade hon om jag ville skicka REK och nån annan gång har de varit osäkra på proceduren med värdetejpen o.s.v. Men det har alltid löst sig bra.
 

wojtecki

Cartier
Vill minnas att någon nämnt att klockor, smycken och liknande inte får skickas och därmed inte täcks av försäkringen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trodde det var mycket dyrare. Känner mig som ett pucko nu att jag skickat REK istället för med värde tills nu. :D
 
Topp