• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PostNL - superlångsam internationell transport

koze

Silver
2-Faktor
Köpte en 114270 på ett internationellt forum som enligt loggen lämnade Holland den 6 april. Idag är det den 14 april och klockan står fortfarande som "on linehaul", alltså någon sorts logistikspråk för "på väg mellan länder". Har aldrig varit med om att det tar så lång tid att transportera ett litet paket en så kort sträcka, det hade ju gått fortare att promenera upp till Stockholm med den. FedEx och liknande bolag må vara trötta på många sätt, men de brukar inte behöva mer än ett par dagar för samma transport.

PostNL öppnar inte en utredning innan paketet har varit bort i tre veckor. Tack och lov är det försäkrat. Vad tror ni, har någon annan erfarenhet av PostNL?

Surt. En 216570 försvann för mig förra året, tog 30 dagar, sedan hade DHL betalat ut ersättning. Funkade bra trots lite merjobb

Detta hjälper ju inte dig eller besvarar din fråga men vill bara belysa att sånt händer och löser sig ibland.

Surt. En 216570 försvann för mig förra året, tog 30 dagar, sedan hade DHL betalat ut ersättning. Funkade bra trots lite merjobb

Detta hjälper ju inte dig eller besvarar din fråga men vill bara belysa att sånt händer och löser sig ibland.
Det verkar ligga i Explorerns natur att försvinna iväg på äventyr. Eller så sitter det en tulltjänsteman någonstans med en episk klocksamling.

Har köpt en klocka som skickades via PostNL. Tror jag hade paketet en arbetsvecka efter säljaren skickat paketet...

Beställde band vid något tillfälle från Nederländerna som skickades med PostNL. Hade samma status(som din) i drygt en vecka innan jag ledsnade och ringde PostNord. Då visade det sig att den hade precis anlänt till Sverige och låg hos ombud. Vet inte om det hjälper dig, men uppenbarligen uppdateras statusen långsamt ibland.

Beställde band vid något tillfälle från Nederländerna som skickades med PostNL. Hade samma status(som din) i drygt en vecka innan jag ledsnade och ringde PostNord. Då visade det sig att den hade precis anlänt till Sverige och låg hos ombud. Vet inte om det hjälper dig, men uppenbarligen uppdateras statusen långsamt ibland.
Kommer inte ihåg detaljerna, men något liknande har hänt mig också. Dålig uppdatering hos orginalspeditören, paketet i Postnords "vård" en längre tid oannonserat. Kolla alltså i vår ände också, om du inte redan gjort det.

Jag får min dagliga post via PostNL och har alltid tyckt att det fungerar mycket bättre än t.ex. PostNord som alla tycks älska att hata. De paket jag har haft via dem har också dem kommit fram i tid och då även på kort tid (sista gången jag skickade en motsvarande rek. kom den till Sverige och kunde hämtas ut på ca en vecka).

Hoppas att det löser sig!

Tillbaka
Topp