• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PostNord, har fler strul med tull?

Northernwatchgeek

Basic
2-Faktor
Verkar som att mitt paket har fastnat nu ett tag i tullen. Ringde igår dit men fick bara till svar att dem har nå strul just nu och flera är drabbade. Någon annan som har samma problem?

IMG_3612.jpeg

Japp, födelsedagspresent till grabben har suttit fast i Postnords tullhantering utan nån uppdatering sen i torsdags 🥲 Tack PostNord! Beställa present en månad i förväg var inte tillräckligt tydligen.

Beställning Uncle Straps 26/9 och fick det av brevbäraren idag. Jo, det är ju rätt lång tid.... Det märkliga är att det inte är markerat levererat ännu! Märkligt också att dom skickar ett pappersbrev om att betala moms då dom har både mail och telefon. Jag har inte hetsat upp mig eller haft någon brådska men då jag fann en tråd så tänkte jag att jag skriver om min upplevelse.
1729632452775.png

När jag vet att jag har den typen av paket på ingång brukar jag gå in på sidan moms.postnord.se och söka på paketet varje dag.
Det kan tyvärr vara att det ligger för att hanteras hos postnord i flera veckor utan att man får info ……. så bättre att vara proaktiv än att vänta 😊

Beställning Uncle Straps 26/9 och fick det av brevbäraren idag. Jo, det är ju rätt lång tid.... Det märkliga är att det inte är markerat levererat ännu! Märkligt också att dom skickar ett pappersbrev om att betala moms då dom har både mail och telefon. Jag har inte hetsat upp mig eller haft någon brådska men då jag fann en tråd så tänkte jag att jag skriver om min upplevelse.
1729632452775.png
Men ändå bara 4 dagar tills den blev markerad om betalning. Jag är inne på dag 9 nu utan något livstecken alls.

Postens införtullning är ett lotteri. Väntade på halvlänkar från steel-reef som satt fast (efter betalning) i två veckor. Sedan dök den bara upp (dock var statusen på deras tracking densamma). 🤷🏻‍♂️

1729632452775.png
Samma från Uncle, men har inget att jämföra med om detta var snabbt eller inte

IMG_1524.jpeg

Vad bra att jag hittade denna tråd. Har väntat på ett paket med band från Gruppo Gamma. Gick in på moms-sidan nu och mycket riktigt fanns moms att betala. Jag har inte fått någon information alls om detta.

Ja jo så är det nog ja. Jag vet faktiskt inte hur det där fungerar. Tänkte att det är tullen som vill ha betalt för deklaration osv men det kanske är postnord som löser hela processen?
Det är Postnord eller annan speditör som löser det i typ alla fall. Kan hända tullen faktiskt kontrollerar paket men det verkar vara extremt sällan det stoppar ditt paket. De har inga uppgifter om att du har paket på g som skall tullas.

Jag beställde från Horus och fick leveransen med FedEx. I mitt fall passerade försändelsen tullen supersmidigt och så fick jag en faktura på tull och moms från FedEx(plus en halvsaftig administrationsavgift) i brevlådan några dagar efter leverans.

Tillbaka
Topp