• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
väntat hemma i 2 dagar för att få leverans, No show två dagar... försöker sen hämta de på depån men lyckas inte efter 2h väntan på "rätt" person.

DHL blir det nästa gång...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0604.PNG
 

Krabbeluring

Cartier
Senaste 5 sakerna jag skickat (oavsett om direkt på lådan, som rek eller bara spårbart) har tagit minst 1 dag längre än vad de säger det ska göra. Verkar gå sämre och sämre.

Väntar just nu på en klocka som ska ha skickats i torsdags till mig via inrikes. Även om den inte gick ut förrän i fredags bör jag ha fått den.
 

Hawk100

Rolex
Har helt tappat förtroendet för Postmord!
Fick två bygglov skickade till mig samma dag, till samma adress och från samma handläggare. Det ena dök upp efter drygt en vecka och det andra fick handläggaren tillbaka med meddelande att adressaten (dvs jag) hade flyttat!!!!
Världskass.....
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Väntar på återkoppling av ett reklamationsärende skapat 16 juni. Nu har de för all del ett par dagar kvar till dess det gått de max 30 dagar det kunde ta men jag är inte hoppfull att de ska höra av sig denna vecka om det paket som de delat ut till fel mottagare.
 
Väntat på paket sedan i onsdags. Ligger på terminalen tre mil bort och ska levereras till mitt lokala ombud.
Idag ringde jag och frågade kundtjänst vad som tog sån tid. Fick ett svävande svar om att de hade haft problem med aviseringstjänsten.
Nyss kom en uppdatering om att paketet gått tillbaka till en annan terminal 6mil i fel riktning istället!!! :mad::banghead::rage:
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Väntar på återkoppling av ett reklamationsärende skapat 16 juni. Nu har de för all del ett par dagar kvar till dess det gått de max 30 dagar det kunde ta men jag är inte hoppfull att de ska höra av sig denna vecka om det paket som de delat ut till fel mottagare.
När jag reklamerade sa de att de har 30 dagar på sig att öppna ärendet, inte för att avsluta det...
 

leiden

Rolex
När jag reklamerade sa de att de har 30 dagar på sig att öppna ärendet, inte för att avsluta det...
Nog för att mål ska vara realistiska men det där känns som att det är satt helt utifrån ett inifrån-perspektiv och inte för att möta kundernas förväntningar.
30 dagar innan en återkoppling sker? Den processen kan beskrivas med ett ord: Trasig!
 

Kai

Rolex
Senast jag väntade på leverans från PostNord hade säljaren kopplat på någon flexi-tjänst vilket lät bra. Jag skulle få välja var paketet levererades. Jag övervakade paketet. Åkte runt i bil hela dagen utan att jag aviserades. När paketet var åter i depå på eftermiddagen aviserades jag och kunde välja leverans dagen därpå. Inte ok. Fick ta och sluta jobbet tidigare och åka till terminalen som stängde kl 16.00.
Utan flexi-tjänsten skulle paketet levererats till mitt normala ombud och o rätt tid. Då hade jag inte behövt sluta tidigare heller.
 

JB_XII

Rolex
Väntar med på paket... och denna tråden lugnar ju mig inte!
Tror mycket på sommarvikarier... har sett hur det fungerar "inside", ett under att brev ens kommer fram kan jag säga.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Segt vänta och just hemleverans är ju ett säkert kort "för misslyckande" är min erfarenhet. Spelar ingen roll om en är hemma hela dagen och väntar... :bag:

Själv väntade jag tre veckor förra året på att FedEx tullavdelning skulle skicka paketet vidare till de som skulle leverera det vidare. Det tog ca 8st samtal, fem mejl och att en "chef" tillsist gick och hämta det själv. Det var inte årets service direkt :facepalm:
 

Psykel

Patek
Två klockor skickades till mig (från olika säljare) förra torsdagen. Samma slags försändelse, samma storlek och allt. Den ena kom fram på fredagen, dagen efter. Den andra kom fram fredagen veckan därpå.
 

Hawk100

Rolex
Två klockor skickades till mig (från olika säljare) förra torsdagen. Samma slags försändelse, samma storlek och allt. Den ena kom fram på fredagen, dagen efter. Den andra kom fram fredagen veckan därpå.
Grattis!!! Båda kom alltså fram????:wideyed::eek:
Du verkar vara ovanligt lyckligt lottad.......;)

Minns ni när vi svenskar på 70- och 80-talet skrattade åt att det kunde ta veckor och ibland månader för brev och vykort att komma fram från Italien och Spanien?? Nu har vi lyckats köra ner vårt eget postverk till samma låga nivå, samtidigt sin de lyft sig till vår gamla nivå...... Oroande utveckling, minst sagt!!! :banghead:
 

Psykel

Patek
Grattis!!! Båda kom alltså fram????:wideyed::eek:
Du verkar vara ovanligt lyckligt lottad.......;)

Minns ni när vi svenskar på 70- och 80-talet skrattade åt att det kunde ta veckor och ibland månader för brev och vykort att komma fram från Italien och Spanien?? Nu har vi lyckats köra ner vårt eget postverk till samma låga nivå, samtidigt sin de lyft sig till vår gamla nivå...... Oroande utveckling, minst sagt!!! :banghead:
Har köpt ganska mycket på tradera i år, och hittills har inget kommit bort (ta i trä). Men som sagt: Har tagit en extra vecka då och då.
 

Benjamin1910

Cartier
Inte personligen, men på nätet finns det folk som delat med sig av sina erfarenheter via videoklipp och även om man själv kan skratta åt eländet så skulle jag inte vilja utsätta mina paket för den behandlingen :)

Har ett paket påväg med dem.. Står inget om uppdatering sedan den 3e juli, hoppas att det kommer fram :rolleyes:
 
Topp