• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnords chaufför KASTAR in paketen i bilen

Weberg

Audemars
Som klocknörd och återkommande postkund blir en REJÄLT upprörd över det här.

IMG_6962.PNG

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-kastar-brevbararen-in-paketen-i-postbilen
 

Husse

Patek
Det är väl synd att klanka på enskilda anställda, men nåt är ju uppenbarligen fel inom Postnord. Är själv uppvuxen i en ort där det tills för några år sedan fanns en postsorteringscentral. De allra flesta som jobbade där var stolta över att det klarades att sorteras x antal försändelser varje dygn med väldigt låg procent trasigt gods!

Ca 200 anställda och alla kände alla, samt att cheferna kollade med övrig personal dagligen hur arbetet fungerade. Lönerna var inte höga men personalen trivdes.
Det känns inte som om Postnord bryr sig om vare sig kunder eller personal. Då brukar det bli ett resultat som detta. Ledningen verkar ha ett otroligt kortsiktigt tänk när det gäller resultat och personalpolitik. Vilken som helst kan förstå vart detta barkar!
 
Senast ändrad:

Helvetia

Cartier
Hos mig känns det lite tryggare då postnord bara skickar ut en avi där det står att man försökt lämna paket. Händer varenda gång vilket är lustigt när man vet att jag eller sambon varit hemma vid varje tillfälle. Sen kan man lugnt hämta sitt paket på ett så säkert sätt man tycker är lämpligt.

Postnord är ett skämt
 

BOTL

Panerai
Fått flera paket stula av Postnord, resulterat i att jag filmar när varje försändelse läggs i lådan. Så är det när man inte behöver stå till svars ekonomiskt för vanliga försändelser. Och hur bra du än packar hittar den på nåt svepskäl till varför den borde packats bättre.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fick ett paket ifrån Holland häromdagen.
Hål på båda sidorna som om de hade gröpt ur ett handtag...
När ja såg paketet kändes det i hjärtat, cigarrer som skickats genom Europa.
Inget var skadat men hålen va så stora att de lätt hade kunnat ramlat ut ifrån boxen.
Känns som alla speditörer har blivit sämre o sämre för varje år.
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Med risk att låta som en 200 år gammal stofil så tror jag detta beror på att stoltheten i att jobba med "skitjobb" har minskat rätt radikalt på senare år... Körde själv budbil under några månader för en massa år sen, och inte fan var det ett roligt jobb men det gav mig tillräckligt med flis för att ha tak över huvudet och mat på bordet.
 

RosaCasio

Cartier
Det är väl synd att klanka på enskilda anställda, men nåt är ju uppenbarligen fel inom Postnord. Är själv uppvuxen i en ort där det tills för några år sedan fanns en postsorteringscentral. De allra flesta som jobbade där var stolta över att det klarades att sorteras x antal försändelser varje dygn med väldigt låg procent trasigt gods!

Ca 200 anställda och alla kände alla, samt att cheferna kollade med övrig personal dagligen hur arbetet fungerade. Lönerna var inte höga men personalen trivdes.
Det känns inte som om Postnord bryr sig om vare sig kunder eller personal. Då brukar det bli ett resultat som detta. Ledningen verkar ha ett otroligt kortsiktigt tänk när det gäller resultat och personalpolitik. Vilken som helst kan förstå vart detta barkar!

Hur kan man inte klanka ner på den enskilda idioten i detta fall? 5000 postnord-anställda gör inte så här utan denna person som har fått nått sorts bryt. En normal person hade klagat på lastbryggans höjd först till chefen och sen kanske till facket som hade fått ingripa.
Nej jag jobbar inte på Postnord men inom samma bransch.
 

MånsT

Rolex
Hur kan man inte klanka ner på den enskilda idioten i detta fall? 5000 postnord-anställda gör inte så här utan denna person som har fått nått sorts bryt. En normal person hade klagat på lastbryggans höjd först till chefen och sen kanske till facket som hade fått ingripa.
Nej jag jobbar inte på Postnord men inom samma bransch.
Bra poäng, jag jobbar också i liknande bransch och den lastbryggan är åt helvete för hög.
 

Husse

Patek
Bra poäng, jag jobbar också i liknande bransch och den lastbryggan är åt helvete för hög.
Klart att personen beter sig blåidiotiskt! Tänkte bara att när man klagat tillräckligt många ggr så ledsnar man och får ett totalbryt! Jag har fått en känsla av att hela organisationen har krackelerat totalt. Ingen lyssnar på fotfolket och det slutar med total anarki!
För övrigt är lastbryggan åt helvete missanpassad för ändamålet!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hos mig känns det lite tryggare då postnord bara skickar ut en avi där det står att man försökt lämna paket. Händer varenda gång vilket är lustigt när man vet att jag eller sambon varit hemma vid varje tillfälle. Sen kan man lugnt hämta sitt paket på ett så säkert sätt man tycker är lämpligt.

Postnord är ett skämt

Tyvärr är det "standard", har sett både Posten, DHL och UPS mfl. passera utanför utan att ens gå mot porten. Oftast för att de inte har fått portkoden som jag meddelat till avsändaren så det förstår jag. Men att de måste åka dit för att det ska synas i färdskrivaren är bara larvigt. Och tittar man på det i miljösynpunkt så blir det en hel del extra mil och köbildning varje dag i städerna :meh:

Riktigt as, man få hoppas att det inte är praxis..

Jag jobbar nära en lastkaj, kan säga att det är oftare än sällan som paket hanteras så. Av alla de kända logistikfirmorna.

Packa överjävligt bra om ni måste skicka är mitt tips!
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Kan dela en anekdot från den tiden förresten.
Fick en körning från en förort till något slags kulturellt institut inne i stan. Var en projektor modell större som skulle skjutsas, mannen som lämnade ut den från hämtningsstället berättade att den var värd "sjusiffrigt belopp som inte börjar på en etta..." Har nog aldrig clinchat ihop skitan så hårt och så länge som den gången :)
 

MånsT

Rolex
Klart att personen beter sig blåidiotiskt! Tänkte bara att när man klagat tillräckligt många ggr så ledsnar man och får ett totalbryt! Jag har fått en känsla av att hela organisationen har krackelerat totalt. Ingen lyssnar på fotfolket och det slutar med total anarki!
För övrigt är lastbryggan åt helvete missanpassad för ändamålet!
Givetvis, han beter sig till och med oacceptabelt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Kan dela en anekdot från den tiden förresten.
Fick en körning från en förort till något slags kulturellt institut inne i stan. Var en projektor modell större som skulle skjutsas, mannen som lämnade ut den från hämtningsstället berättade att den var värd "sjusiffrigt belopp som inte börjar på en etta..." Har nog aldrig clinchat ihop skitan så hårt och så länge som den gången :)
De va andra värderingar och nivåer av respekt på "den tiden" :shifty:
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kan dela en anekdot från den tiden förresten.
Fick en körning från en förort till något slags kulturellt institut inne i stan. Var en projektor modell större som skulle skjutsas, mannen som lämnade ut den från hämtningsstället berättade att den var värd "sjusiffrigt belopp som inte börjar på en etta..." Har nog aldrig clinchat ihop skitan så hårt och så länge som den gången :)
Läste häromdagen om ett företag som började skicka cyklarna i boxar som ser ut som det är en Lcd tv skärmar, fusk printad på sidan av lådan.
Skadorna sjönk med 95+%
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Tyvärr är det "standard", har sett både Posten, DHL och UPS mfl. passera utanför utan att ens gå mot porten. Oftast för att de inte har fått portkoden som jag meddelat till avsändaren så det förstår jag. Men att de måste åka dit för att det ska synas i färdskrivaren är bara larvigt. Och tittar man på det i miljösynpunkt så blir det en hel del extra mil och köbildning varje dag i städerna :meh:
Jag jobbar nära en lastkaj, kan säga att det är oftare än sällan som paket hanteras så. Av alla de kända logistikfirmorna.
Packa överjävligt bra om ni måste skicka är mitt tips!
Skrämmande, tror du det gäller även paket märkta Fragile etc.?
 

månljus

Panerai
Postnord är så trötta. Senast jag hade att göra med dom så skickade dom inte ut någon avi när jag väntade på ett paket. Slutade med att dom skickade tillbaka det till företaget som jag hade beställt ifrån. Har gått över en månad nu sen köpet. Hade haft det inom en vecka om dom hade löst sina grejer.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Att det skulle vara bättre förr kan vi nog glömma. En stor anledning till fler klagomål jämfört med "förr" är att det skickas enormt mycket mer paket direkt till konsumenter numera.

För över 20 år sedan praktiserade jag på en postsorteringscentral och jag lovar att det kastades rätt bra på den tiden också. Sorteringen gick (numera är mkt automatiskt) till så att man hade 10st stora korgar man kastade ner paketen i från ett band som matade fram nya paket hela tiden. Avståndet var lätt 3-4 meter...
 
  • Like
Reactions: JLW

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Skrämmande, tror du det gäller även paket märkta Fragile etc.?
Det vågar jag inte svara på, en kollega som jobbade på Posten när det hette Posten har berättat historier om hur kollegor hanterar just de paketen extra illa.

Men det är nog på individnivå allting, finns alltid folk som svinar sig i alla branscher. Klart att inte alla kastar paket men det verkar förekomma för ofta för att jag skulle sova gott när ett paket är under leverans:rage:
 

månljus

Panerai
Detta gör dom inte direkt mer populära i folks ögon. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23647164.ab

Edit: för att jag inte ska verka likt kvällspressen, att man måste klicka på artikeln för att få info. Handlar om Tommy som får sparken efter 40 år som brevbärare på samma ort. Han får sparken pga att han saknar körkort. Vilket han inte kan ta då han har epilepsi. Två år kvar till pensionen som han har blivit lovad.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag postade i en annan tråd om samma kille, men måste dela med mig igen :p då samma kille flera dagar i rad ställde sig på så otroligt korkade ställen för att, då i somras när det var så stort; spela Pokémon. I arbetskläder i DHL-bil, rökandes. Jag hade god lust att dra iväg ett mail till företaget men hittade ingen bra adress på deras sida så det blev inte av.
Men han parkerade som en idiot, stoppade upp trafiken, gångtrafikanter, och stod så i typ 30-60 min. I flera dagar. Bilar & bussar tutade, han sket helt i det.
IMG_5219.JPG

IMG_5220.JPG

IMG_5199.PNG


Så om ni fick vänta extra länge på paket i somras vet ni vad det beror på.
Gotta catch 'em all!
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Jag postade i en annan tråd om samma kille, men måste dela med mig igen :p då samma kille flera dagar i rad ställde sig på så otroligt korkade ställen för att, då i somras när det var så stort; spela Pokémon. I arbetskläder i DHL-bil, rökandes. Jag hade god lust att dra iväg ett mail till företaget men hittade ingen bra adress på deras sida så det blev inte av.
Men han parkerade som en idiot, stoppade upp trafiken, gångtrafikanter, och stod så i typ 30-60 min. I flera dagar. Bilar & bussar tutade, han sket helt i det.
IMG_5219.JPG

IMG_5220.JPG

IMG_5199.PNG

:banghead:
Men vad gör man inte för Pokémon?
Gotta catch 'em all!
Haha snudd på taxiklass på dom där parkeringarna :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Haha snudd på taxiklass på dom där parkeringarna :)
Här hade han ändå kört upp lite på trottoaren. Det gjorde han inte först utan stod och blockerade helt tills han blev tutad på. På denna bild är det inte så mkt trafik men bara en knapp timme innan var det kaos där. Inget han verkade berörd av.. :rage:
 
Topp