• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Powermatic 80 vs 6r35

Hallå KS.
Jag är relativ ny på automatiska klockor har tidigare bara haft qvarts eller vintage automatiska.
Jag letar efter en daily för at ha till bland annat jobbet.

Har bland annat kikat på Certina DS Action och Seiko Prospex då deras dykare faller mig i smaken och är en lämplig prisklass som arbetshäst.
Vilket urverk rekommenderas, är mest robustas och mest exakt av Powermatic 80 och 6r35?

Personligen har jag mycket god erfarenhet av Powermatic 80, både från Certina och Tissot. De klockor jag har haft har hållit tiden mycket bra. Seiko och deras 6r35 är lite mer av ett lotteri.

Nu har jag som sagt ingen vetenskaplig grund för mina påståenden, men jag hade själv valt PM80 över 6r35 alla dagar i veckan

Kan bara hålla med. PM80, no contest. Har tappat räkningen på hur många PM80 jag haft vid det här laget. Alla har gått väldigt jämnt och exakt. Seiko i samma prisklass har sina förtjänster men bra tidshållning är inte en av dem.

Tillbaka
Topp