• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PP 5711 eller 5712

5711 eller 5712


  • Totala väljare
    206

Taxman

Rolex
2-Faktor
Båda är ju helt underbara! Skulle jag ha köpt en av dem och haft varje dag hade jag nog gått på 5711 för den renare designen, för att det är det klassiska utseendet och för vattentåligheten. Men jag röstade på 5712 för att den har en roligare tavla. :D
 

par

Patek
2-Faktor
Allting beror på vad du har idag och hur du ska använda den. Båda är briljanta på så många sätt. Ska du bara ha en klocka och använda den varje dag så köp en 5711. Ska du ha en Patek ihop med flera andra klockor du varvar med och exempelvis en sub att bada med så säger jag 5712.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
5712, känns som mer klocka för mig
Saknar den mkt

image.jpeg
image.jpeg
 

Genta

Cartier
Är det 0,2 eller 0,3 mm det skiljer? Jag märkte ingen skillnad när jag hade bägge på

Det är något sånt, så visst, det är inga stora skillnader. Men, när jag visste om det kunde jag inte låta bli att tänka på det och uppleva att det var en skillnad. En 5980 med sin tjocklek blir en helt annan klocka
 

Wiliamo

Panerai
Båda är otroligt fina, men enkelheten och det minimalistiskt, eleganta hos 5711 gör att min slutliga röst alltid hamnar på den.
 

Uffe62

Breitling
Har haft 5711 i tankarna som ett komplement till 5167:an. Ifall man har flere klockor blir det litet krångligt att justera alla komplikationer, har inte lust att ha alla klockor på winder. Efter alla dessa kommentarer måste jag väl prova på 5711:an innan jag bestämmer mig.
 

Uffe62

Breitling
Har haft 5711 i tankarna som ett komplement till 5167:an. Ifall man har flere klockor blir det litet krångligt att justera alla komplikationer, har inte lust att ha alla klockor på winder. Efter alla dessa kommentarer måste jag väl prova på 5711:an innan jag bestämmer mig.
Äsch, jag menar jämföra 5711:n och 5712:an förstås.
 

Phileas Fogg

Cartier
Tyckte den vita tavlan kändes lite "trist" (om det går att kalla en PP för det :)) i jämförelse med den blå när jag testade den, den blå är magisk!
 

marlun

Rolex
I början av tråden för ett år sedan skrev jag att jag tyckte att 5712:an såg rörig ut. När jag testade den i verkligheten så ändrade jag uppfattning direkt. Allt faller på plats när den väl sitter på handleden. Det är den bästa klockan jag har provat. Så ofantligt snygg. Har testat blå 5711 också och jag föredrar helt klart 5712:an. :)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Tycker 5711 är så snyggt stilren och clean så det får bli där rösten hamnar. :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
I början av tråden för ett år sedan skrev jag att jag tyckte att 5712:an såg rörig ut. När jag testade den i verkligheten så ändrade jag uppfattning direkt. Allt faller på plats när den väl sitter på handleden. Det är den bästa klockan jag har provat. Så ofantligt snygg. Har testat blå 5711 också och jag föredrar helt klart 5712:an. :)
Tänkte pinga ditt gamla inlägg igår. Men kul! Så är det fan ofta. Det mesta är roligare irl.
 
Topp