• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pre-Basel 2015 - Omega Speedmaster Skywalker X-33 Solar Impulse L.E.

Från TZ...

ox33si.JPG


Limited Edition of 1,924 Pieces
The ESA-qualified timepiece commemorates OMEGA's pioneering spirit and its relationship with Solar Impulse, just in time for it's long awaited round-the-world journey.

ox33si1.JPG


More than a remarkable timepiece, the Speedmaster Skywalker X-33 Solar Impulse Limited Edition is a celebration of a project whose ambitious aim is to circle the globe in an airplane powered only by solar energy, making a bold statement about viable alternatives to non-renewable energy.

ox33si2.JPG


Technical Specifications:
The case, in grade 2 titanium, measures 45mm. It has a blue ceramic bezel coated with white SuperLuminova, an AR-coated sapphire crystal, and it is water resistant to 30 meters. The caseback is secured with eight screws and is stamped with the Solar Impulse "Around the World" patch and engraved with the name of the timepiece as well as the words "TESTED AND QUALIFIED BY ESA" (European Space Agency).

Movement is the Swiss quartz Omega caliber 5619 with a thermo-compensated integrated circuit. In addition to its analogue and digital displays, this timepiece has two functions that will prove useful for the pilots: mission elapsed time (MET) and phase elapsed time (PET).

The dial is blue and green, with white transferred indeces and SuperLuminova-coated hour markers. The LCD display is grey on a black background, and shows the hour, minutes and seconds of up to three different time zones, three alarms, chronograph and countdown functions, and a perpetual calendar with day, date, month, year and week number indications.

ox33si4.BMP


The hands are skeletonised black and white, coated with SuperLuminova (green light emission), with a black and green central seconds hand. The hands can be disengaged to allow clear reading of the digital display.

It comes on a new blue and green-bordered polyamide "NATO" strap with titanium keepers and buckle.

It will be produced in an edition limited to 1,924 pieces. The number honors the year that the first round-the-world flight took place; members of the United States Army Air Service flew around the world from 4 April to 28 September 1924.
 

_jonte

Patek
Kan bara hålla med, snorful med det där gröna... Omega har verkligen tappat känsla för detaljer. Hade vart jättesnygg med endast blått.

Tog mig friheten att förbättra klockan lite. Faen så mycket snyggare väl?

ox33si2.jpg


Snygg på länk i grått, men en helblå version hade ju vart kul som sagt...

31890457901001-20.png
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Kan bara hålla med, snorful med det där gröna... Omega har verkligen tappat känsla för detaljer. Hade vart jättesnygg med endast blått.

Tog mig friheten att förbättra klockan lite. Faen så mycket snyggare väl?

ox33si2.jpg


Snygg på länk i grått, men en helblå version hade ju vart kul som sagt...

Skulle helt klart hellre köpa din version.
 

SJ Smythe

Cartier
Tycker den var häftig men min första tanke var också att de gjort en soldriven sak. Känns ju sådär att med det temat proppa in ett vanligt slit-och-släng batteri.

Gillar även att de gjort en modell som inte mjölkar vidare på rymdklocketemat utan har en ny infallsvinkel.
 
Ja jag killar, var inte så negativa kring den gröna färgen nu - skippa bandet så är det bara lite accentfärg det är fråga om ;)

Jag gillar den men är inte riktigt överens med WR-ratingen, tycker de kunde bjuda på 10ATM i alla fall, men kanske som vanliga Speedysar att de funkar fint att bada med om de är trycktestade och man inte är så ängslig.
 

Aron72

Cartier
Missade en gen2 från ad på rea 2005, (13k), alltid ångrat mig som ana-digi fan. Gillade denna, hade länk varit med i boxen och limit tramset skippats så.... Men men hästarna springer var vecka, kanske min väg ngn gång!
 
Topp