• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pre bond vs hydroconquest

Cryssarn

Rolex
hejsan
vad skulle ni säga är det bättre köpet? en omega seamaster 396.1062 ( quartz ) med 1438 urverket, eller en hydroconquest quartz? omegan skulle gå på 1000kr mer
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Spontant skulle jag säga Omega men kan för lite om qurtz för att ge ett bra svar på frågan. Men vilken vill du helst ha? Borde snarare vara det som avgör och inte en tusenlapp mer eller mindre.
 

Cryssarn

Rolex
Spontant skulle jag säga Omega men kan för lite om qurtz för att ge ett bra svar på frågan. Men vilken vill du helst ha? Borde snarare vara det som avgör och inte en tusenlapp mer eller mindre.
tycker att omegan är helt klart snyggare. det jag velar mest över är om en ca 20 år gammal klocka kan mäta sig med en av dagens
 

Sond

Patek
Någon som vet hur det är att serva verket på Omegan? Även Quartz kan ju gå sönder.
 

trumpetera

Panerai
Men köp automatversionen istället! Sällsyntare, och med ett skottsäkert urverk i!

u7uzu9eq.jpg
 

Guinness

Cartier
Eller så tar du en automatiskt hc, den är fin. Om det inte är TT du är ute efter, den finns bara i Quartz.
 

mosse

Omega
Om du gillar nytt hade jag kört på HC Auton (roligare och bättre storlek än quartzen IMO). Är du sugen på en legendarisk klocka men är inte lika petig med skicket så kör på Omegan :)
 

Cryssarn

Rolex
Var egentligen mest inställd på en kvarts av lite praktiska skäl. trots att jag i vanliga fall föredrar automat
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
För tusan, det heter kvarts på svenska!
Men om jag skulle göre en choise mellan dessa två watches så skulle jag klart gå på pre Bonden (som i James Bond och inte i meningen agronom!).
 
Topp