• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Precis beställt en Seiko SKX007

DennisLo

Basic
Tja alla!

Inviger mitt konto här på Klocksnack med att fråga er var ni tycker om den aktuella klockan? Jag beställde den ifrån watchhub. Priset såg riktigt fint ut och det känns som en bra deal. Frakten ska ta kring 1-4 dagar, kan knappt bärga mig...

Har dock någon liten fråga;

Hur tycker ni jag ska ladda upp inför klockan? Hur stor är chansen att jag åker på tull? Sen undrar jag också vart ni lättast tror att man får tag på ett stålarmband med "tjocka" länkar? Följande;
http://forums.watchuseek.com/attach...me-choose-seiko-skx007-bracelet-bracelets.jpg (det i mitten)

Mvh Dennis

Skitklocka, den skulle du aldrig köpt. :D
Skämta bara, jag har haft flera och de är grymma för det priset. Man ska dock fråga innan man beställer, inte efter. :)
Det du ska köpa till är ett super oyster med seikospänne avsett för modellen.
Det finns massa olika varianter. Vissa avsmalnar mer än andra, vissa har solida ändlänkar och andra inte. Här har du ett som är kanon: http://www.ebay.com/itm/SEIKO-Super-Oyster-22mm-BRACELET-strap-band-SKX007-7S26-/120489924130

Och grattis till ett bra köp!

Tjena och välkommen. Har köpt samma modell på samma sida, grattis till ett bra köp. Jag åkte inte på någon tull så tror det ska vara lugnt.

Köp några Natoband, tycker att klockan gör sig bäst på det.

Det finns även andra länkar till klockan. Här är några exempel:
Hammer bracelet från yobokies:
IMG_4592.jpg

yobokies anvil bracelet
900094d1355085356-fs-seiko-skx009-pepsi-sold-bkl85.jpg

Skitklocka, den skulle du aldrig köpt. :D
Skämta bara/.../: http://www.ebay.com/itm/SEIKO-Super-Oyster-22mm-BRACELET-strap-band-SKX007-7S26-/120489924130
Och grattis till ett bra köp!
Tackar!
Äh, hade inte riktigt tid att tänka efter.. Under tentatider så siktar jag alltid på att i alla fall få ihop ett impulsköp. Den här gången blev det en klocka efter att ha sett den på dresslikea-bloggen!

Jo, det är lite så jag tänker, priset på det där bandet ser också riktigt fint ut. Försöker hålla det lagom inom studentbudgeten.

Välkommen!

Jag har en 009 på jubilee. Är otroligt nöjd med min! Jag åkte på tull, blev 77kr så ingen oro. :)

Ah, vad underbart. Var lite orolig där ett tag. Hur lång tid tog frakten för dig?

Köpte samma klocka från samma hemsida för 2 veckor sedan, riktigt prisvärd klocka! Är dock inget fan av orginallänken, så beställde en massa natos och zulus från CoB som lär komma imorgon!
Jag åkte inte på någon tull, men frakten var på en vecka (5-6 vardagar) vilket är helt ok enligt mig :)

Tackar!
Äh, hade inte riktigt tid att tänka efter.. Under tentatider så siktar jag alltid på att i alla fall få ihop ett impulsköp. Den här gången blev det en klocka efter att ha sett den på dresslikea-bloggen!

Jo, det är lite så jag tänker, priset på det där bandet ser också riktigt fint ut. Försöker hålla det lagom inom studentbudgeten.

Ah, vad underbart. Var lite orolig där ett tag. Hur lång tid tog frakten för dig?

Jag köpte från en annan sida, CreationWatches. Tog 5 dagar, tror inte du ska behöva vänta längre än så heller!

Det finns även andra länkar till klockan. Här är några exempel:
Hammer bracelet från yobokies:
yobokies anvil bracelet
Borde faktiskt ta och beställa någon av dem där.

Köpte samma klocka från samma hemsida för 2 veckor sedan, riktigt prisvärd klocka! Är dock inget fan av orginallänken, så beställde en massa natos och zulus från CoB som lär komma imorgon!
Jag åkte inte på någon tull, men frakten var på en vecka (5-6 vardagar) vilket är helt ok enligt mig :)

Vad skönt!

Jag funderar faktiskt på att göra ett armband själv. Har en del erfarenhet samt de verktyg som krävs för att göra knivslidor i läder. Har en del mörkare älgläder-bitar som jag tror skulle passa. Dessa är mycket råare än orginalläder ruggade på bägge sidor. Hur tror ni det skulle passa? Känns aningen unikt och härligt att ha ett egetgjort armband.

Gratulerar till ett stabilt köp!
Har aldrig ägt nån, men blev grymt sugen att hitta en och slänga på den där hammerlänken!
Grymt!

Köpte också min på creationwatches...kom på 31timmar !!! Är jäkligt nöjd med att ha den som en beater :))
Haha betalade också 77kr tull

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Varmt välkommen! SKX är ett perfekt insteg till mekaniska klockor... Med andra ord ett mycket bra köp.. Som ade andra säger så behöver du nog inte oroa dig för höga tullkostnader. :)

Använder min SKX007 som beater varje dag och det är en riktigt go klocka för de pengarna! Jag beställde också från watchhubs och för mig flöt allting på som önskat. Dock så kommer du nog, som sagt tidigare i tråden, bli sugen på att byta länk eftersom länken som sitter på från början är en ganska sladdrig historia. :)

Har också en skx007 som beater. Sjukt mycket klocka för pengarna om man beställer från Asien och jag har faktiskt fått en del positiva kommentarer när den haft läderarmband på.

Köpte du "samma" klocka?!
Ser fram emot fortsättningen på den här historien...

J

Schysst klocka! Jag har faktiskt aldrig åkt på tull när jag köpt från Asien men nästan alltid från USA.
Nån som har en förklaring på det?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

O
Vad är det för mesh och varifrån köpte du det? :)
Oj, finns en massa där ute.
Kolla upp "wjean28" på eBay. Han säljer även super oyster till skx007/009 bl.a.
Jag köpte av någon som var snäppet billigare än honom, kommer dock inte ihåg namnet. Återkommer om jag hittar nån mailkorrespondens från den affären.

Tillbaka
Topp