• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

precis blev lurad. varning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur vet du att Oscar är död? Tråkigt om du blivit scammad men inlägget känns lite osammanhängande...

Det suger, beklagar verkligen. Men... blocket är inte KS, hur tänkte du här? Ser att det ligger någon liten text i bilderna, har du sett vad det står där? Det känns alltid som det är snodda bilder när man ser såna med "water mark"...

Nästan garanterat samma bedragare som lagt upp flera annonser i Norrbotten. Vad var det för telefonnummer?

upload_2020-5-15_10-38-49.png

Tråkigt att höra! Kan detta vara samma person som hade någon extremt billig Explorer 1a på blocket för någon vecka sen mån tro.

Intressant att bildernas vattenmärke är roterade och förminskade men inte borttagna?
Vattenmärkena är ju roterade på Chrono24 också, så bilderna har nog bara fått dem krympta. Inte omöjligt att det är samma person, det är ju annonserat i samma landsända där det finns få köpare som kan komma och titta på klockan och därmed lättare att lura folk att klockan ska skickas efter betalning.

Även klassiskt att välja en ort långt från tätbefolkade områden vilket i princip kräver frakt.

Tråkigt men mycket vanligt idag. Gör polisanmälan och polisen skickar sedan en begäran till Swish om vilket bankkonto som är kopplat till telefonnumret. Du får dock ligga på lite så att anmälan inte hamnar längst ner i lådan.
Lycka till

Ok om du var ny på detta, men du är ändå rätt aktiv med köp & sälj av klockor...
Vad gick fel?
hej
känd profil hos polisen ,bor i stockholm och narkoman,att jag kommer inte se pengarna .
ja vad ska man säga ,är 60 bast och har glucom sjukdom i ögonen,diabetes,hjärtproblem så jag såg inte vattenmärken på bilderna och han var jätte trevlig i telefonen.
nu ska jag sänka priset till min chronolink som är till salu,för att få in lite pengar.
ni kan stänga av tråden .och tack för alla som bryde sig om mig.
mvh ersan marchow

hej
känd profil hos polisen ,bor i stockholm och narkoman,att jag kommer inte se pengarna .
ja vad ska man säga ,är 60 bast och har glucom sjukdom i ögonen,diabetes,hjärtproblem så jag såg inte vattenmärken på bilderna och han var jätte trevlig i telefonen.
nu ska jag sänka priset till min chronolink som är till salu,för att få in lite pengar.
mvh ersan marchow
Fy vad tråkigt! Mycket pengar med i min värld. Lider med dig! :(

hej
mvh ersan marchow
Återigen. Sjukt tråkigt att höra. Har ju träffat dig in person och känner verkligen med dig. Hoppas det löser sig till det bästa till slut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp