• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Precista dot com?

seikoswede

Panerai
Satt och googlade på Precista då jag funderar på att införskaffa en dylik, eller en CWC, när jag av en slump träffade på http://www.precista.com/

Trodde ju att Precista bara såldes på Timefactors men hittar ingen information om det finns någon koppling mellan de två.

Någon som vet?

UTC:n är ju faktiskt rätt tilltalande, i alla fall för mig och för att vara en billigklocka.

Vänligen

Jim
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
TF's ägare tror jag äger precistanamnet så dessa blir isf fake om ingen koppling finns. Bäst kolla upp innan :-/
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har något vagt minne av detta diskuterades på tz-uk och att det varit juridiskt tjafs mellan Timefactors och den där sidan. Om jag inte minns fel så hade de hittat nåt kryphål juridiskt för att kunna använda varumärket i typ ett land i hela världen men att det räckte för att kunna sälja online. Minns inte exakt, men nåt sånt...
 

seikoswede

Panerai
Ok, tack
Har något vagt minne av detta diskuterades på tz-uk och att det varit juridiskt tjafs mellan Timefactors och den där sidan. Om jag inte minns fel så hade de hittat nåt kryphål juridiskt för att kunna använda varumärket i typ ett land i hela världen men att det räckte för att kunna sälja online. Minns inte exakt, men nåt sånt...

Ok, tack för det O Store Hövding!

Hade väl inte tänkt köpa egentligen och så har vi kanske varnat andra för att det kan finnas tveksamheter.

Jim
 
Topp