• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Precista PRS-82. Vad tycker panelen?

Ako

Rolex
2-Faktor
Hänger inte med riktigt. Utveckla gärna :)
Modellen som diskuteras är vattentät till max 200 meter ,om man ser på den tekniska utvecklingen så är detta inte så mycket ,tom på 70-talet fanns det flera 500meter + modeller..
Även om modellen som vi diskuterar är relativt prisbillig så känner jag att det hade varit kul med 500 meters maxdjup..
 

Mr Chance

Kalmar
Modellen som diskuteras är vattentät till max 200 meter ,om man ser på den tekniska utvecklingen så är detta inte så mycket ,tom på 70-talet fanns det flera 500meter + modeller..
Även om modellen som vi diskuterar är relativt prisbillig så känner jag att det hade varit kul med 500 meters maxdjup..

Aha, då förstår jag, 500 är ju iofs heller inget idag, flera modeller har ju wr ner till 3-4000 m. 200 är ju tillräckligt, ingen behöver ju mer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Modellen som diskuteras är vattentät till max 200 meter ,om man ser på den tekniska utvecklingen så är detta inte så mycket ,tom på 70-talet fanns det flera 500meter + modeller..
Även om modellen som vi diskuterar är relativt prisbillig så känner jag att det hade varit kul med 500 meters maxdjup..

200m räcker ju för i princip alla. Det finns en anledning till att isostandarden för dykarklockor är 200m. Allt annat är för professionell dykning med dykarklocka.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
200m räcker ju för i princip alla. Det finns en anledning till att isostandarden för dykarklockor är 200m. Allt annat är för professionell dykning med dykarklocka.
Jag menar inte att anledningen baseras på ett behov utan mer en känsla , man får väl även erkänna att ens egna Klockval inte baseras på behov mer känsla ...
Jag gillar klockor med ett äkta arv från ett behov tex dykning eller kronografer och så ...
Jag använder dock inte dessa funktioner men gillar känslan ...
Så en modern bruks dykare vill jag personligen gärna ha 500m plus ..
Därför köpte jag denna senast...
Oent9IK.jpg
 

Pope

Cartier
Jag menar inte att anledningen baseras på ett behov utan mer en känsla , man får väl även erkänna att ens egna Klockval inte baseras på behov mer känsla ...
Jag gillar klockor med ett äkta arv från ett behov tex dykning eller kronografer och så ...
Jag använder dock inte dessa funktioner men gillar känslan ...
Så en modern bruks dykare vill jag personligen gärna ha 500m plus ..
Därför köpte jag denna senast...
Oent9IK.jpg

Oj! Den var fin du!
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp