• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag Prefixet Vintage

Epicure.watches

Silver
2-Faktor
Att det finns ett prefix som kallas ”Vintage” är för mig mycket märkligt. Det passar inte alls in bland de andra valbara prefix som finns.
Vintage beskriver ju objektet, vilket inte är syftet med ett prefix. Prefixet ska ju beskriva var i säljprocessen man är. Alltså om klockan ska säljas, skänkas bort eller bytas, om affären är avslutat eller om man väntar på betalning osv.

Dessutom är det inte definierat vilka objekt som får klassas som vintage.
Mitt förslag är att ta bort prefixet Vintage helt och hållet.
Vi klarade oss bra tidigare när den inte fanns.

IMG_3463.jpeg

Jag tycker tvärtom att det är skitbra. Den gula vintagebadgen fångar ögat väldigt bra så man som jag kan scrolla förbi allt annat.

I motsats kan man lätt scrolla förbi alla gula om man inte gillar vintage.

Man kunde kanske lägga till "...säljes" så det blir tydligare.

Jag tycker tvärtom att det är skitbra. Den gula vintagebadgen fångar ögat väldigt bra så man som jag kan scrolla förbi allt annat.

Jag förstår hur du menar. Men det är inte logiskt. Vintage är ju en kategori och inte del i en köp/sälj-process. Om vi ska ha kvar vintage som ett prefix så borde vi logiskt också ha prefix för dykare, digitala klockor, ana-digi, dressklockor, sportklockor osv. Det blir bara rörigt om du frågar mig. Men det kanske bara är jag.

Jag förstår hur du menar. Men det är inte logiskt. Vintage är ju en kategori och inte del i en köp/sälj-process. Om vi ska ha kvar vintage som ett prefix så borde vi logiskt också ha prefix för dykare, digitala klockor, ana-digi, dressklockor, sportklockor osv. Det blir bara rörigt om du frågar mig. Men det kanske bara är jag.
Håller med om att det inte är logiskt och definitionen av vad som klassas som vintage är luddig. Dock får man iallafall en grov sortering på vad som är vintage till salu och vad som är modernt även om den som sagt är väldigt grov.

Ska man införa fler kategorier som dykare, kronografer o.s.v. så vore det nog bättre med ett flerstegsfilter där man får klassa annonser i vintage/modernt, typ av klocka o.s.v. det hade underlättat vid sök om man är ute efter något väldigt specifikt. Vintage dykare exempelvis. Dock bygger ju detta på att den som lägger in annonsen är noga med att klicka i alla filterkategorier annars faller hela grejen.

Låter som en bra metod att missa en massa. Jag har noterat att jag inte är ensam om att vara dålig på att använda ”vintage”.

Tillbaka
Topp