• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Present för den tålmodige..

Detta skulle vara en lyckad present. Men med tanke på att det tar 15 timmar att bygga den (troligen 200 timmar för mig) och det är på avancerad nivå enligt sidan så skulle jag troligen få psykbryt efter en timme. :rolleyes:

Men om någon är sugen på att bygga den så är den ju cool som fan färdig att ha på klockhyllan eller arbetsbordet.

Det är alltså en bordsklocka med tourbillon i trä som man bygger själv med delarna i förpackningen.

Ugears-Sky-Watcher-Tourbillon.jpg

Ugears-Sky-Watcher-Tourbillon-Table-Clock-2..jpg

Ugears-Sky-Watcher-Tourbillon-Table-Clock-modellkit.jpg

Ugears-Sky-Watcher-Tourbillon-Table-Clock-instruktion.jpg

Svincool, men jag får stressnäsblod av att bara se den.
Jag har en nästan fylld påse med överblivna delar från IKEA-byggen i städskåpet. Och det är från 1 skrivbord och 1 kontorsstol. Tack & lov är båda produkterna i dotterns rum men det är bara en tidsfråga innan hon omkommer i en möbelkollaps.

Detta skulle vara en lyckad present. Men med tanke på att det tar 15 timmar att bygga den (troligen 200 timmar för mig) och det är på avancerad nivå enligt sidan så skulle jag troligen få psykbryt efter en timme. :rolleyes:

Men om någon är sugen på att bygga den så är den ju cool som fan färdig att ha på klockhyllan eller arbetsbordet.

Det är alltså en bordsklocka med tourbillon i trä som man bygger själv med delarna i förpackningen.

Ugears-Sky-Watcher-Tourbillon.jpg

Ugears-Sky-Watcher-Tourbillon-Table-Clock-2..jpg

Ugears-Sky-Watcher-Tourbillon-Table-Clock-modellkit.jpg

Ugears-Sky-Watcher-Tourbillon-Table-Clock-instruktion.jpg
La den i kundkorgen på en gång men läste sedan att den endast har c.a 4 tim PR vilket innebär att den är helt oanvändbar även om den är snygg.

Nästan OT.. men jag har byggt en annan modell från företaget. Det är schysst kvalitet och bra passform och hyfsade instruktioner. Lite trälim och fint sandpapper rekommenderas.

Tillbaka
Topp