• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present till en som fyller 30...

POO

Panerai
Omega seamster mid size.
Gav en till min fru...
AOmega1-1.jpg


En sånhär låg på uretvintage för under tio nyss.

Midsizeomegor vimlar det kanske inte av men håll ögonen öppna så ska det absolut inte vara ett problem att plocka en inom budget.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
En sånhär låg på uretvintage för under tio nyss.

Midsizeomegor vimlar det kanske inte av men håll ögonen öppna så ska det absolut inte vara ett problem att plocka en inom budget.


Ja, det är mycket klocka för pengarna tycker jag (speciellt om papper och box inkluderas).
 
Ok
Vet inte riktigt eftersom den jag köpte var begagnad...men skulle tro på någonstans runt 20 000...

Ok jag förstår. Du äger en alltså? Är du nöjd med den? Bör man vara orolig över det automatiska urverket då den är från 99. Man kan ju inte veta hur den blivit servad osv. Vad fick du ge för din?
 

JayJay

Rolex
När man köper klocka är det som med det mesta. Man får vad man betalar för och man får mer för pengarna om man väljerr begagnat framför nytt. Med det sagt hade jag för egen del valt nytt framför beg om det var till min hustru gåvan var ämnad. Detta då jag vet att hon inte kommer sälja den så eventuellt värdetapp känns irrelevant. Själv hade jag nog kollat upp några olika alternativ och sedan när det är dags tagit med frugan för att själv göra det slutliga valet. En klocka är för dom flesta en viktig accessoar och det är därför viktigt att det blir rätt.

Någon av dessa är intressanta i din prisklass: http://www.klockia.se/klockor-1/longines/conquest.html

Edit; välkommen hit och lycka till med jakten.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ok

Ok jag förstår. Du äger en alltså? Är du nöjd med den? Bör man vara orolig över det automatiska urverket då den är från 99. Man kan ju inte veta hur den blivit servad osv. Vad fick du ge för din?


Blir lite förvirrad här…pratar vi om den Seamaster jag lagt ut en bild på eller (det är i alla fall den jag pratat om tidigare, och fortfarande kommenterar)?
Om det är Seastern vi talar om, så är det alltså en automat, och urverket fungerar bra.
Service rekommenderas vanligtvis alltid ca vart 5:e år för automatiska/manuella urverk, så om du hittat en klocka från -99 skulle jag definitivt vilja veta servicehistorik, samt lämna in den på service direkt om det inte gjorts nyligen.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor

MJ24

Patek
2-Faktor
Sant som JakobZ säger…andrahandsvärdet på en sådan ligger inte speciellt högt, och de flesta (men inte alla) siktar på en Speedy Pro om man skall ha en Speedmaster.
 
Ok, läste om reduced med piggy back. Verkar ju vara sådär. Får leta vidare. Annars tror jag den suttit fint storleksmässigt och stilmässigt.
 

n1tro

Panerai
Jag tipsade tidigare om Tag Heuer Aquaracermodeller för dam (vet att tag heuer inte är så högt upp på folks listor här kanske hehe) och minns att den personen blev nöjd. Jag tror man kan få loss en för 6-7k.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Gå på en automat istället…lite mera "soul"!:)

Beror lite på hehe... Vissa damer är ju så att dom inte orkar med att man ska använda den varje dag, vrida upp och ställa tiden... Det kan göra att damen i fråga slutar använda klockan. Inte samma risk med Quartz!

Till TS... Kolla Cartier ovkså, svårt under 10k kanske
 

Mangusta

Cartier
Är du säker på att damen i fråga inte har något emot att få en beggad klocka? Själv skulle jag föredra att få något nytt även om märket inte var lika fint som den begagnade klockan kanske hade varit. My two cents. Lycka till i jakten! :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Beror lite på hehe... Vissa damer är ju så att dom inte orkar med att man ska använda den varje dag, vrida upp och ställa tiden... Det kan göra att damen i fråga slutar använda klockan. Inte samma risk med Quartz!

Till TS... Kolla Cartier ovkså, svårt under 10k kanske


Kan kanske vara så, men min erfarenhet talar emot det.
Har givit frugan en Seamaster, och en Datejust…och hon gillar att det slår ett "riktigt hjärta" i båda!:)
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp