• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present till frun. Svårt att bestämma mig....

Sword

Breitling
Hade tänkt köpa en klocka till frun när hon fyller 40. Velar just nu mellan dessa två..

Omega Speedmaster 38mm Breitling Galactic 36
32430384004001.jpg
xpaxckwv2w_a37330-235_720x600.jpg




Åsikter? Själv har jag invändningar mot båda. Breitlingen känns lite "blingig" och Omegan kan hon nog tycka vara väl stor med 38mm. Andra alternativ i samma stil ungefär? Budget max 45'
 

Sword

Breitling
Ungefär samma stil som de två klockor det fanns bild på.

Idag har hon till vardags sin Suunto D9 med Tibby-adaptors och svart Zulu-band.
IMG_0130.JPG
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
IWC Spitfire 3251.

Min åsikt är att båda klockorna du föreslår är fula. Omegan pga tavlans design och Breitlingen pga allt, rent estetiskt.

Strunta dock i mina åsikter. Det är din fru som ska gilla den.
 

Sword

Breitling
Som sagt smaken är som baken. Själv har jag svårt för egentligen hela IWC sortiment... Tyckte att just Spitfire hade varit lite kul eftersom hon gillar flygplanet skarpt, man jag kan inte för mitt liv förlika mig med designen.... Satt och tittade på den en lång stund häromkvällen och hoppades att jag liksom skulle vänja mig, men jag tyckte bara mer och mer illa om den. Har samma problem med Rolex. Skulle jag få en skulle jag sälja den direkt och köpa något annat..
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Som sagt smaken är som baken. Själv har jag svårt för egentligen hela IWC sortiment... Tyckte att just Spitfire hade varit lite kul eftersom hon gillar flygplanet skarpt, man jag kan inte för mitt liv förlika mig med designen.... Satt och tittade på den en lång stund häromkvällen och hoppades att jag liksom skulle vänja mig, men jag tyckte bara mer och mer illa om den. Har samma problem med Rolex. Skulle jag få en skulle jag sälja den direkt och köpa något annat..

Har du svårt för hela IWC och Rolex sortiment? Varenda klocka...? Vore intressant att få veta vad du gillar. Ge mig din topp 3!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Av dessa två gillar jag Omegan bäst. Ett annat alternativ kanske kan vara att lösa en begagnad Datejust!? Har inte en aning om vad de kostar eller om det är ett alternativ. Oavsett är det en jättefin present. Stort lycka till ;)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Dam-speedyn är lätt valet.
Hade min fru önskat fler klockor än den hon har skulle jag pracka
på henne en sådan.
38mm blir perfekt på henne.
/j
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Klämde på den Omegan du tänker på i helgen...tyckte faktiskt att ringen kändes lite plastig.
Gå på en Air-king eller liknande.
 

Knight

Cartier
Av dessa två gillar jag speedyn bäst. Ett alternativ kanske kan vara breitlings superocean heritage 38 mm med vit tavla. Snygg som attan.
 

TKVF

Panerai
Min fru valde en bratte 36 till sig själv! Efter att jag lagt fram en Rolex YM. Och ett gäng andra klockor.

en galactic är riktigt snygg på en lättare arm. Ska se om jag har foton.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Var med min fru och tittade på Omegan du visade. Hon upplevde den som rätt tjock och topptung just pga att den kändes och upplevdes som hög.

Men det är en Subjektiv bedömning ffån min fru. Rent estetiskt hade jag valt Omegan.
 

Icaras

Rolex
Tycker tyvärr att de båda ger lite "Ur & Penn"-vibbar... hade jag haft en fru att ge present till så hade en Datejust varit det självklara valet.
Gillar hon sportigare ur finns det ju alltid mid-size SMP.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Hmm, Omegan av de två du listar, det är det inget snack om. Annars hade jag satsat på en DJ eller nåt, men det verkar inte vara intressant. Ladies Planet Ocean eller Aqua Terra då? AT'n är dock liten.
 

Portofino

Panerai
Rolex datejust.png

Om jag hade varit tvingad att välja mellan de två så hade jag tagit bratten. Men, så känner jag inte din fru eller vad hon gillar/har för stil. Jag hade personligen tittat mer på något liknande denna
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp