• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Presenthjälp Omega

Biffbert

Cartier
Hola muchachos!
(Nu startar jag en ny tråd, hittade ingen som stämde in riktigt, sticker det i ögonen på någon så länka gärna en liknande så använder jag den :) )
Julen drar sig allt närmare och det är dags att börja tänka ut gåvor.
Min kära far har droppat för mig ett antal gånger i andra sammanhang att han ångrar sig över att inte ha köpt en Omega när han hade chansen för en herrans massa år sen.
Detta är en såndär sak som han skulle älska att få men nog aldrig riktigt komma till skott med själv, så jag tänkte ta på mig att köpa en åt honom i julklapp så han kan slänga ut den plastiga skiten som finns där idag!
Uppskattar all hjälp jag kan få i att hitta rätt modell från er som är kunnigare än jag inom ämnet, så att jag en gång för alla kan bli favoritsonen (vi är 4 bröder som slåss om det så pressen är hög).
Budget sätter vi runt 3 tusen, och ska då helst vara en självuppdragande gammal goding tänkte jag.
Klassisk dressare som gärna är 36mm eller över.

Annars inga speciella krav, bara dundra in de förslag ni har så är jag ytterst tacksam! :)
Tackar på förhand,
Mvh
/J
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hola muchachos!
(Nu startar jag en ny tråd, hittade ingen som stämde in riktigt, sticker det i ögonen på någon så länka gärna en liknande så använder jag den :) )
Julen drar sig allt närmare och det är dags att börja tänka ut gåvor.
Min kära far har droppat för mig ett antal gånger i andra sammanhang att han ångrar sig över att inte ha köpt en Omega när han hade chansen för en herrans massa år sen.
Detta är en såndär sak som han skulle älska att få men nog aldrig riktigt komma till skott med själv, så jag tänkte ta på mig att köpa en åt honom i julklapp så han kan slänga ut den plastiga skiten som finns där idag!
Uppskattar all hjälp jag kan få i att hitta rätt modell från er som är kunnigare än jag inom ämnet, så att jag en gång för alla kan bli favoritsonen (vi är 4 bröder som slåss om det så pressen är hög).
Budget sätter vi runt 3 tusen, och ska då helst vara en självuppdragande gammal goding tänkte jag.
Klassisk dressare som gärna är 36mm eller över.

Annars inga speciella krav, bara dundra in de förslag ni har så är jag ytterst tacksam! :)
Tackar på förhand,
Mvh
/J
Tror kanske att om du postar i vintage delen så lär du få en del tips
 

Norra

Panerai
3k kan vara lite lite för en i fint skick. 36mm eller över lär också bli svårt om du vill ha en klassisk handjagad dressare.. upp till 36mm i såna fall..

De lite finare (Seamaster 600/Seamaster De Ville) brukar väl sluta runt en 4-5k på Tradera..?

Edit: nu snackar jag 50-60-tal. De tycker jag är finast.. :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer att 3k är nog lite i lägsta laget för något vettigt. Du kan hitta en vettig Seamaster 30 för de pengarna, men de är mindre än 36mm.
 

Biffbert

Cartier
Tackar för svar!
3K är egentligen bara en grundsiffra att simma runt, inte nåt högstabelopp hugget i sten :)
Enklaste är nog egentligen att kolla runt på tradera iom att det är där klockorna faktiskt finns...
 

Stetes

Omega
Det klubbas ett stort gäng vintage Omega på lördag på Kaplans Omegaspecial, i olika prisklasser. Kanske hittar du något fint där! Tänk på att det tillkommer provision och frakt på priset (om du inte bor i Stockholm och kan hämta upp den).
Jag var i samma sits i våras och skulle köpa en vintage Omega till min far, hittade en perfekt på Bukowskis till slut.
2015-06-25-19-56-11-jpg.153162

Lycka till
 

Biffbert

Cartier
Det klubbas ett stort gäng vintage Omega på lördag på Kaplans Omegaspecial, i olika prisklasser. Kanske hittar du något fint där! Tänk på att det tillkommer provision och frakt på priset (om du inte bor i Stockholm och kan hämta upp den).
Jag var i samma sits i våras och skulle köpa en vintage Omega till min far, hittade en perfekt på Bukowskis till slut.
2015-06-25-19-56-11-jpg.153162

Lycka till

Kaplans hade, mycket riktigt, en jävla massa faktiskt :) Bra för att hitta lite modeller åtminstone!
 

JJ85

Breitling
För dessa pengar hade jag siktat på en Omega 600 från 1960-talet. De säljs på blocket tämligen ofta och borde inte vara några större problem att få fatt på en innan jul.
 
Topp