• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Presentklocka till 37 åring

poiuwert

Breitling
2-Faktor
Hej!

Min bror ska få en klocka i julklapp. Budgeten är typ 1500:- och efter att ha kollat runt gillar jag verkligen Nick Cabanas kollektion. Har inte så bra koll på det märket men upplever att tex DW, Gant mfl vänder sig till en lite yngre demograf. Hur ser det ut för Nick Cabana? Är det en fjortisklocka el är det fullt rimligt för en 37-åring att ha en på armen?
Jag vet att flera tänker att man kan höja budgeten och få this and that men budgeten är redan höjd. Jag vet oxå att många kanske tänker "Köp det du gillar, skit i alla andra" men min bror funkar inte så, han är ganska trendkänslig.

Är tacksam för tankar och svar!

MVH // Kalle
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej!

Min bror ska få en klocka i julklapp. Budgeten är typ 1500:- och efter att ha kollat runt gillar jag verkligen Nick Cabanas kollektion. Har inte så bra koll på det märket men upplever att tex DW, Gant mfl vänder sig till en lite yngre demograf. Hur ser det ut för Nick Cabana? Är det en fjortisklocka el är det fullt rimligt för en 37-åring att ha en på armen?
Jag vet att flera tänker att man kan höja budgeten och få this and that men budgeten är redan höjd. Jag vet oxå att många kanske tänker "Köp det du gillar, skit i alla andra" men min bror funkar inte så, han är ganska trendkänslig.

Är tacksam för tankar och svar!

MVH // Kalle

För de pengarna får du en Orient Bambino eller en trevlig Seiko - klockorna du nämner är Modeklockor, och inte speciellt roliga ur en klocknörds perspektiv, sen kan de vara attraktiva rent utseendemässigt. :)
 
B

Banankontakt

Guest
Jag tror att Nick Cabana som många andra modeklockor håller ett relativt högt pris till den kvalitet man får. Urverket kostar inte många kronor att köpa löst men de reparerar inte eller säljer reservdelar till sina klockor utan de byts helt enkelt ut till nya istället om de går sönder. Förmodligen eftersom de är så billiga att tillverka att arbetstiden blir dyrare oavsett vilket fel det blir på klockan. På den modell jag har kikat på gick det till exempel inte ens att ta ut urverket bakifrån, man var tvungen att även ta lös glaset.

Jag skulle tro att värdet på en Nick Cabana efter ett par år ligger väldigt nära noll. Medan som grodslukarenx säger är Orient Bambino eller någon Seiko både ett roligare val och håller ett högre andrahandsvärde.
 
Topp