• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Presenttips till totalt ointresserad armbandsursanvändare

MKII

Basic
Pledge Member
2-Faktor
Jag har fått uppgiften att hitta en klocka till en person som bär armbandsur till vardags, men som inte har något som helst intresse av klockor.

• Personen använder sin klocka för att se se tiden, inget annat. Ointresserad av estetik.
  • Personen i fråga unnar sig sällan något av kvalité, väljer alltid produkt med lägst pris.
  • Om klockan vi köper kostar allt för mycket kommer den inte användas av personen.

Jag har en ganska bra bild av vi ska köpa, men lite inspiration är välkommet :)

Jag tänker så här:
  • Någon form av tålig tool watch
  • Quartz (mekaniskt går nog inte hem...)
  • Max 5000kr

Ganska lätt att hitta något micro brand till hyfsad kvalité, eller Seiko etc. Men hade varit kul med något begagnat tyskt eller schweiziskt.

Vilka modeller tänker ni kan passa? Surprise me!

Har själv haft en Longines hydroconquest quartz, mycket klocka för pengarna och finns i flera färger och storlekar. Går att hitta billigt begagnad.

Vill man inte ha en dykare kan en Longines conquest vara ett alternativ.

Bägge klarar 300m.

Var i en liknande situation och köpte en Victorinox inox. Tålig, snygg quartz till bra pris.
1613774365111.jpeg

Kom på att mottagaren gillar James Bond - så en Seiko Chronograph SPR007 kanske kan vara något som skapar någon slags habegär.

Jag slängt ut en köpestråd här på KS.

Hade personligen hittat på en annan present som människan är intresserad av. Hade väl inte blivit så glad om jag fick en...handväska (obs inget fel med handväskor).
Well, personen i fråga personen bär klocka till vardags.

Har allt men unnar sig aldrig något extra. Ett exempel:

Uppskattar whisky av bra kvalité när det bjuds, men skulle aldrig få för sig att köpa en egen flaska (har alltså råd egentligen).

• Like
Reactions: v0n

Uppskattar whisky av bra kvalité när det bjuds, men skulle aldrig få för sig att köpa en egen flaska (har alltså råd egentligen).
Och hur länge hade den här personen tänkt leva, 200, 300, 400 år? Livet är för kort för att vara en snålapa.

Edit: Köp en G-shock?

Känner till typen allt för väl hehe. Men kör på några fina Single Malts då?
Äh, du vet så klart bäst själv, bara bollar lite i all vänlighet 😄

Aha! Tror dock den är lite för stor... Men kanske
De bärs dock betydligt mindre än diametern antyder p.g.a. dolda bandhorn samt att man främst upplever storleken genom tavel/glasdiametern. Skulle säga att den bärs som en traditionell 42mm-boett som i och för sig också kan vara för stort för en del. Dock en acquired taste så att säga.

Edit: Jag syftar på SBBN 300m, vet inte om storleken på solar skiljer men om det gör det så tror jag i så fall att det är till det mindre.

De bärs dock betydligt mindre än diametern antyder p.g.a. dolda bandhorn samt att man främst upplever storleken genom tavel/glasdiametern. Skulle säga att den bärs som en traditionell 42mm-boett som i och för sig också kan vara för stort för en del. Dock en acquired taste så att säga.

Edit: Jag syftar på SBBN 300m, vet inte om storleken på solar skiljer men om det gör det så tror jag i så fall att det är till det mindre.

Tack för detta!

Oceanus T200.
Snygg, blank, blir ca 5000:- efter import.
Lite udda, så kan hen skryta med det...
Ställer sig alltid på radiosignal - även sommar/vintertid. Går på solcell - aldrig byta batteri (sånt gillar snåljåpar). Vattentät 100m - ha den på när du badar. Sätt den på armen idag - ta av den på bårhuset.....
A4681648-3E3D-41E3-A8DE-1C3C395A2D40.jpeg

Senast ändrad:
Oceanus T200.
Snygg, blank, blir ca 5000:- efter import.
Lite udda, så kan hen skryta med det...
Ställer sig alltid på radiosignal - även sommar/vintertid. Går på solcell - aldrig byta batteri (sånt gillar snåljåpar). Sätt den på armen idag - ta av den på bårhuset.....
A4681648-3E3D-41E3-A8DE-1C3C395A2D40.jpeg
Najs. Tack.

1619104197875.png

Tissot Gentleman kvarts. Känt märke, stilren generisk design, passar säkert både givaren och mottagarens plånbok, finns i silver, blå, svart.

Tillbaka
Topp