• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pricken över i:et

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ingen har missat hur nöjda vi alla är med band från cheepo63 , dock föredrar jag viklås framför den vanliga knäppningen.
Det passar inte på mikromillimetern, men vad nöjd jag blev med resultatet. :)

bild 2.JPG

bild 3.JPG

bild 1.JPG
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
ledsen att säga det, men just det där låset är jävligt obekvämt om man inte har typ 14cm handleder, böjen är alldeles för snäv och kanterna är för vassa. nåja, inte mycket pengar

Ajfan, det var ju lite segt. Kanske går att böja till lite själv med lite rage kombinerat med finlir.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Njaaa... Jag hade satsat på originallåset till skinnbandet eller använt länkens lås.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänk på oss som köpt det :)

Ops. Såg din tråd strax efter... :blackeye:
MEN det är ju löjligt. För 4000kr får man ju en rätt bra klocka för sjutton. Eller tre halvbra. Sen beror ju allt på vad man prioriterar och hur stor plånbok man har om man tycker det är värt det eller inte. Vill man nödvändigtvis ha original, så är det ju bara att punga ut. "Det kostar att ligga på topp", man prioriterar olika och allt det där.
 

TKVF

Panerai
Ops. Såg din tråd strax efter... :blackeye:
MEN det är ju löjligt. För 4000kr får man ju en rätt bra klocka för sjutton. Eller tre halvbra. Sen beror ju allt på vad man prioriterar och hur stor plånbok man har om man tycker det är värt det eller inte. Vill man nödvändigtvis ha original, så är det ju bara att punga ut. "Det kostar att ligga på topp", man prioriterar olika och allt det där.
Så är det ju alltid, eller åtminstone ofta. Värdet är ju det som jag som köpare är villig att betala och säljaren är villig att sälja för. Just detta köp kan man tycka är dåligt ur rent ekonomisk synpunkt, men det är coolt att ha hela orginaluppsättningen, var därför jag inhandlade detta dyra läderband, och ett orginalspänne. Nu väntar jag bara på vintern så jag får använda det.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Så är det ju alltid, eller åtminstone ofta. Värdet är ju det som jag som köpare är villig att betala och säljaren är villig att sälja för. Just detta köp kan man tycka är dåligt ur rent ekonomisk synpunkt, men det är coolt att ha hela orginaluppsättningen, var därför jag inhandlade detta dyra läderband, och ett orginalspänne. Nu väntar jag bara på vintern så jag får använda det.
Får? :)
 
Topp