Starship
Cartier
Det här verkar vara ett coolt projekt för någon med en 3D-printer: http://gizmodo.com/the-first-3d-printed-mechanical-watch-is-an-intricate-p-1752690777

Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gör det! En plasttourbillion på skrivbordet kan aldrig vara fel. Och glöm inte att fota om du gör det.Kul projekt!
Har en på jobbet, kanske ska ockupera den nån vecka eller så![]()
Jag tänker att om kanske femton år eller så kommer man att kunna printa ett mekaniskt armbandsur i metall med länk. Bara att ploppa i ett glas och sätta den på armen.Grymt, dessa 3d-printers är en fantastisk uppfinning!
Grymt, dessa 3d-printers är en fantastisk uppfinning!
Jag tänker att om kanske femton år eller så kommer man att kunna printa ett mekaniskt armbandsur i metall med länk. Bara att ploppa i ett glas och sätta den på armen.
Fan va coolt!!! Keep it up!!
Fan va coolt!!! Keep it up!!
Det är kul att få dela med sig!
Locket till fjädertunnan klar!
![]()
Kugghjul till minutvisningen är på ingång! ( dom blir annan färg )
![]()
Satsa på en som skriver ut metalldetaljerIntressant projekt! Man kanske borde skaffa sig en 3D skrivare
Jag har läst lite om det. Det är ännu coolare, men som du säger så är det lite dyrareSatsa på en som skriver ut metalldetaljerDyrt men häftigt och det är på gång inom industrin!
Snyggt!Det är kul att få dela med sig!
![]()
![]()
Grymt häftigt, hoppas det går bra!Det är kul att få dela med sig!
![]()
![]()
Grymt häftigt, hoppas det går bra!
Vilken 3D-printer har du?
Riktigt coolt! Vad går en 3D-skrivare på ungefär?
Fan vad coolt, har tittat lite på 3D skrivare och pennor men inte riktigt förstått hur pass bra de har blivit. Vad kostar materialet man skriver ut med?