• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Printa ett urverk

Starship

Cartier
Det här verkar vara ett coolt projekt för någon med en 3D-printer: http://gizmodo.com/the-first-3d-printed-mechanical-watch-is-an-intricate-p-1752690777

sehsdqsnz93oh0iuip0f.gif
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Grymt, dessa 3d-printers är en fantastisk uppfinning!

Jag tänker att om kanske femton år eller så kommer man att kunna printa ett mekaniskt armbandsur i metall med länk. Bara att ploppa i ett glas och sätta den på armen.

Jag sitter och jobbar med 3D modeller av stora saker dagligen och som sagt är det vara en tidsfråga innan allmänheten får upp ögonen och inser vad man kan göra med en skrivare och då kommer det fullkomligen att explodera! Mycket spännande som händer nu..
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Sitter just och går igenom modellen,
Blir ju onekligen sugen att sätta sig egen prägel på den och printa.
Finns vissa delar jag inte riktigt fattar hur dom ska få ihop, men det löser sig säkert om man väl har bitarna i handen.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fan vad coolt, har tittat lite på 3D skrivare och pennor men inte riktigt förstått hur pass bra de har blivit. Vad kostar materialet man skriver ut med?
 

twisted

Cartier
Grymt häftigt, hoppas det går bra! :)
Vilken 3D-printer har du?

En Kossel Mini :)


Riktigt coolt! Vad går en 3D-skrivare på ungefär?

Den jag använder mig av ( se länken för kommentaren över ) var en byggsats som kostade ca 7500 kronor för nått år sedan.


Fan vad coolt, har tittat lite på 3D skrivare och pennor men inte riktigt förstått hur pass bra de har blivit. Vad kostar materialet man skriver ut med?

Materialet kostar 300-500 kronor / kilo. Hur mycket plast det kommmer gå åt till denna dock är oklart än så länge. ( Väger klockan när den är klar! )
 
Topp