• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pris Breitling Superocean II 42 med läderarmband?

  • Trådstartare Deleted member 1749
  • Start datum
D

Deleted member 1749

Guest
En kompis selger en "ny" Breitling Superocean 42 med blå urtavle kjøpt i Juni å bare prøvd på handen(han kjøpte 2). Selvfølgelig alle tilbehør å 2 års garanti. Klokken har det svarte läderarmbandet. Hva er en ok pris for denne klokken?

Etkqgho.jpg
 
Sätter han ut den för 16k så lär den säljas rätt snabbt. För 18-19k kanske den säljs, men ingen garanti och det lär ta lite längre tid.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Chrono24 brukar kunna ge en fingervisning om vilket pris som är vettigt! :)
 
D

Deleted member 1749

Guest
Hva syns dere, skal jeg slå til å klippe klokken selv for 16k?
 
D

Deleted member 1749

Guest
Problemet er bare att jeg sitter på en oljeplattform utenfor Angola, så jeg har ikke sjangsen til å prøve den/besøke en forhandler å sjekke den ut før jeg må bestemme meg. Ut i fra hva jeg har sett på bilder tiltaler klokka meg, men selvfølgelig nesten umulig å bare dømme ut i fra bilder. Andre som har erfaring med denne klokka, anbefales den?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Problemet er bare att jeg sitter på en oljeplattform utenfor Angola, så jeg har ikke sjangsen til å prøve den/besøke en forhandler å sjekke den ut før jeg må bestemme meg. Ut i fra hva jeg har sett på bilder tiltaler klokka meg, men selvfølgelig nesten umulig å bare dømme ut i fra bilder. Andre som har erfaring med denne klokka, anbefales den?



Kikar man på Chrono24 så ligger dem nya från Tyskland på ca. 18-19k så jag tycker du ska försöka få ned den så mycket som möjligt :) Om inte annat så kan du alltid sälja den för samma pengar du köpte den om du inte gillar den.
 

DrDre

Patek
Problemet er bare att jeg sitter på en oljeplattform utenfor Angola, så jeg har ikke sjangsen til å prøve den/besøke en forhandler å sjekke den ut før jeg må bestemme meg. Ut i fra hva jeg har sett på bilder tiltaler klokka meg, men selvfølgelig nesten umulig å bare dømme ut i fra bilder. Andre som har erfaring med denne klokka, anbefales den?

Jag har sett att Joma Shop (en stor gråhandlare med enormt utbud) säljer fabriksnya för ca 16 000 SEK. Ett problem är ju att få hem den utan att betala tull och moms, men om du sitter på en oljeplattform så kanske du kan beställa en därifrån och få den skickat tax free till plattformen?
 
D

Deleted member 1749

Guest
He
Jag har sett att Joma Shop (en stor gråhandlare med enormt utbud) säljer fabriksnya för ca 16 000 SEK. Ett problem är ju att få hem den utan att betala tull och moms, men om du sitter på en oljeplattform så kanske du kan beställa en därifrån och få den skickat tax free till plattformen?

Takker for idèen, men tar absolutt ikke sjangsen på det i Angola da postvesenet her er noe av det mest korrupte som finnes, bra sikker på att den klokka aldri hadde sett dagens lys igjen:)
 
Topp