• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

prisbild day date?

Belic

Cartier
För mig som precis börjat intressera mig för Day-Date, är det inte lite skevt att head-only ligger på 30-35 och med länk det dubbla?

Jävligt sugen på en på läder! En avstickare, bärs day date mycket mindre än tex en sub/gmt? Är lite orolig över storleken då jag har väldigt stora handleder.
 

jabla

Sarlacc

DD_fodral.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
För mig som precis börjat intressera mig för Day-Date, är det inte lite skevt att head-only ligger på 30-35 och med länk det dubbla?

Jävligt sugen på en på läder! En avstickare, bärs day date mycket mindre än tex en sub/gmt? Är lite orolig över storleken då jag har väldigt stora handleder.

Bara vikten av en länk inbringar ett stort värde av guld. Därav kostnaden
 

Apansson

Torpare

poormans

Rolex
priset beror mkt på urtavlan oxå

en rolig tavla gör en hel del på värdet säg 25-30 för champange/silver utan några roliga index men hittar du en slate/blå/eller svart är du genast uppe på 35-40k och nosar och hittar du en med tex onyx, lapis eller coral drar det ännu mer norrut

för att toppa med stella i olika färger, bara en trevlig stella urtavla kan kosta mer än själva klockan

här är min senaste DD 1803 i vitguld med wideboytavla/visare

och den jag hade innan som finns hos ben (bulang&sons) nu en 1803 med slate wideboy


cheers
christian
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
priset beror mkt på urtavlan oxå

en rolig tavla gör en hel del på värdet säg 25-30 för champange/silver utan några roliga index men hittar du en slate/blå/eller svart är du genast uppe på 35-40k och nosar och hittar du en med tex onyx, lapis eller coral drar det ännu mer norrut

för att toppa med stella i olika färger, bara en trevlig stella urtavla kan kosta mer än själva klockan

här är min senaste DD 1803 i vitguld med wideboytavla/visare

och den jag hade innan som finns hos ben (bulang&sons) nu en 1803 med slate wideboy


cheers
christian


Den DD:n som du hittar för 25 lök är nog rääääääättt så jävligt sliten...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
För mig som precis börjat intressera mig för Day-Date, är det inte lite skevt att head-only ligger på 30-35 och med länk det dubbla?

Jävligt sugen på en på läder! En avstickare, bärs day date mycket mindre än tex en sub/gmt? Är lite orolig över storleken då jag har väldigt stora handleder.
Sub/gmt = 40mm. DD = 36mm

Med andra ord mindre. Bär du på läder så blir den nättare jmf med länk

Har du normala handleder (ca 17cm) så bör det inte vara några problem med en DD på läder
 
Topp